Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8380
Назва: Тьюторський супровід соціального розвитку учнів початкової ланки приватної школи як інноваційна соціально-педагогічна технологія
Інші назви: Tutor support of social development of primary school pupils in a private school as an innovative socio-pedagogical technology
Автори: Альохін, Михайло Михайлович
Ключові слова: тьютор
приватна школа
тьюторський супровід
соціальний розвиток
молодший школяр
Дата публікації: 2020
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Альохін М. М. Тьюторський супровід соціального розвитку учнів початкової ланки приватної школи як інноваційна соціально-педагогічна технологія / М. М. Альохін // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 2 (131). – С. 87-94.
Короткий огляд (реферат): На основі теоретичного дослідження наявних у світовій та вітчизняній науці відомостей і власного педагогічного досвіду автор характеризує тьюторський супровід соціального розвитку учнів початкової ланки приватної школи як інноваційну соціально-педагогічну технологію. Елітарний статус батьків учнів недержавних закладів середньої освіти, їхні вимоги до специфіки соціалізації дітей, змушують приватні школи організовувати тьюторський супровід соціального зростання, який узагальнено можна вважати процесом суттєвих кількісних та якісних змін у сфері соціального життя особистості. У статті соціальний розвиток розглядається двоєдиним процесом, у контексті соціалізації та індивідуалізації. Автор наголошує, що молодший шкільний вік є сенситивним для процесу соціального розвитку, адже дитина у цей період посідає активне місце у найрізноманітніших соціальних відносинах, де його «Я» є рівнозначним з іншими, що розвиває у нього новий етап самоусвідомлення в соціумі, соціальну відповідальність самовизначення. Підтверджується, що тьюторський супровід допомагає дитині увійти у сферу соціального життя, у культуру; він сприяє формуванню ціннісних орієнтацій, свого стилю життя, власного соціального досвіду. Встановлюється, що тьюторський супровід соціального розвитку молодших школярів базується на 3-х основних підходах: компенсаторному, освітньо-перспективному та інтеграційноособистісному. Тьютор початкової ланки приватного закладу освіти у ході тьюторського супроводу соціального розвитку виконує ролі соціального наставника, трекера особистісного зростання, медіатора, освітньо-формаційного менеджера. Основними методами тьюторського супроводу соціального розвитку молодших школярів автор визначає психо- та соціодіагностичні, практикозорієнтовані методи, методи проблемного навчання, методи аналізу та самоаналізу, методи організації самостійної роботи. Узагальнюється, що тьюторський супровід соціального розвитку молодших школярів має 5 основних етапів: діагностувальний, мотиваційний, когнітивноаксіологічний, діяльнісно-поведінковий, рефлексивно-коригувальний. Based on a theoretical study of information available in the world and domestic science and his own pedagogical experience, the author characterises the tutoring of social development of primary school pupils in private schools as an innovative socio-pedagogical technology. The elitist status of pupils’ parents in private secondary schools, their requirements to the specifics of their children's socialisation, force private schools to organise tutoring of social growth, which can be considered a process of significant quantitative and qualitative changes in social life. The article considers social development as a dual process, in the context of socialisation and individualisation. The author emphasizes that the primary school age is sensitive to the process of social development because in this period, the child takes an active place in various social relations, where his / her "I" is equivalent to others, which develops a new stage of self-awareness in society, social responsibility . It is confirmed that tutoring accompanies the child to enter the sphere of social life, culture; it contributes to the creation of value orientations, child's lifestyle, and his / her own social experience. It is established that tutoring of social development of junior schoolchildren is based on 3 main approaches: compensatory, educationalperspective and integration- and person-oriented. The tutor of the primary level of a private educational institution in the course of tutoring social development performs the roles of a social mentor, a personal growth tracker, a mediator, an education and development manager. The author identifies psycho- and sociodiagnostic, practice-oriented methods, methods of problem-based learning, methods of analysis and selfanalysis, methods of organising independent work by the main methods aimed at tutoring social development of junior schoolchildren. It is generalised that the tutoring of junior schoolchildren’s social development has 5 main stages: diagnostic, motivational, cognitive-axiological, activity-based and behavioural, reflexivecorrective.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8380
Розташовується у зібраннях:2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Alokhin M..pdf280.1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.