Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8364
Title: Оцінювання ефективності впровадження змішаного навчання в умовах сучасного освітнього процесу
Other Titles: Measuring the effectiveness of blended learning implementation in context of the modern educational process
Authors: Шуплат, А. І.
Носкова, М. В.
Keywords: змішане навчання
оцінювання результатів навчання
критерії оцінювання
ефективність навчання
моделі оцінювання ефективності змішаного навчання
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Шуплат А. І. Оцінювання ефективності впровадження змішаного навчання в умовах сучасного освітнього процесу / А. І. Шуплат, М. В. Носкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 2 (131). – С. 38-44.
Abstract: Особливо актуальним в умовах динамічних змін та цифровізації суспільства є потреба в поєднанні цифрових технологій та традиційних освітніх методик задля забезпечення ефективного освітнього процесу. Серед технологій навчання спроможних задовольнити потребу у створенні ефективного освітнього середовища, яке б реалізовувало можливості для активного навчання та здобуття теоретичних і практичних навичок здобувачів освіти, можна виділити змішане навчання. Отже, постає проблема пошуку критеріїв, які впливають на ефективність організації такого освітнього середовища. Одним із способів визначення ефективності організації та дієвості освітнього середовища є оцінювання. У статті проаналізовано загальні критерії та деякі моделі оцінювання ефективності змішаного навчання як одного із способів організації освітнього процесу, що поєднує комбінацію традиційного (очного) навчання, технології дистанційного навчання та елементи електронно мережевого навчання. Окреслені моделі та критерії оцінювання ефективності змішаного навчання є об’єктивними і структурованими характеристиками, за допомогою яких можна оцінити ефективність курсу змішаного навчання, а також удосконалити освітню програму та освітній процес в закладах освіти з метою заохочення здобувачів освіти до навчання та отримання кращих навчальних результатів та досягнення поставлених навчальних цілей. Сформульовано та обґрунтовано визначення ефективності змішаного навчання як комплексного процесу, який передбачає комплексний аналіз ряду критеріїв, а саме: рівень задоволення здобувачів освіти організацією освітнього процесу та його результатами, оцінювання теоретичних знань, практичних навичок та якісних даних результатів навчання; визначення рівня залучення здобувачів освіти в освітній процес та інші. Досліджено роль оцінювання рівня використання змішаного навчання у закладах освіти для визначення ефективності освітнього процесу, організованого за цією технологією, виявлення основних проблем, які потребують вирішення, а також масштабування позитивних практик використання змішаного навчання задля покращення викладання та навчання. The need in combination of digital technologies and traditional training techniques for ensuring effective learning process in education has becoming particularly relevant in the context of dynamic changes and community digitalization. Such an educational technology that combine digital technologies and traditional training techniques and provide educational environment for active learning is blended learning. One of criteria which influence the providing of an effective blended learning environment is evaluation. The purpose of this article is to analyse the main criteria and a number of frameworks for evaluating blended learning effectiveness, of the educational process in particular, which combines traditional (face-to-face) educational process, distance learning technologies and some elements of the web-based learning. According to the purpose, the tasks have been assigned and fulfilled as follows: we have examined the role of evaluating blended learning in educational institutions to determine the effectiveness of this learning technology, we have identified the major problems that need to be solved, we have scaled positive practices of blended learning to improve teaching and learning. The outlined models and criteria for the evaluation of blended learning effectiveness are specified in this article. The authors represent the objective and structured characteristics which are used for measuring the blended learning course effectiveness as well as for improving the educational programs and teaching / learning process in educational institutions in order to engage students, improve their learning outcome and achieve the course’s learning objectives. The authors also have formulated and substantiated the definition of the blended learning effectiveness as a complex process, which involves comprehensive analysis of a number of criteria: the combination of the data regulating the course outcomes, the measures determining the learners’ satisfaction with their results, the learners’ engagement into the educational environment and evaluation of their theoretical and practical skills.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8364
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shuplat An., Noskova M..pdf874.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.