Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8359
Title: Методологічні аспекти удосконалення викладання графічних дисциплін у закладах вищої освіти
Other Titles: Methodological aspects of improvement of Graphic disciplines teaching in higher education institutions
Authors: Смичковська, Ольга Михайлівна
Smychkovska, Olga Mykhailivna
Смычковская, Ольга Михайловна
Бредньова, В. П.
Прохорець, І. М.
Keywords: студенти молодших курсів творчих спеціальностей
оптимізація освітнього процесу
методологічні аспекти викладання
професійні графічні компетентності
моніторинг якості навчання
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Смичковська О. М. Методологічні аспекти удосконалення викладання графічних дисциплін у закладах вищої освіти / О. М. Смичковська, В. П. Бредньова, І. М. Прохорец // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 1 (130). – С. 155-161.
Abstract: Поступовий процес реформування освітньої діяльності висуває нові вимоги до навчання у системі вищої освіти України, у зв’язку з чим виникає необхідність удосконалення методології викладання будь-якої дисципліни, постійного моніторингу якості успішності здобувачів, а також в цілому компетентнісного підходу до навчання. У статті визначено актуальність дослідження питань оптимізації освітнього процесу в закладах вищої освіти (ЗВО), в тому числі щодо засвоєння сучасних принципів викладання графічних дисциплін, створення яких сприяє активному формуванню професійної компетентності студентів художніх і архітектурних спеціальностей. Процес навчання у ЗВО, як відомо, є досить вагомим чинником соціалізації особистості, тому що, крім здобуття нових знань і професійних компетенцій, він сприяє також самовихованню та самореалізації у майбутньому житті. Авторами розкрито особливості, технологічні прийоми та методи викладання графічних дисциплін і організації освітнього процесу студентів молодших курсів творчих ЗВО. Відзначається необхідність підвищення ефективності не тільки аудиторного контактного часу, а й позааудиторної роботи. Це вимагає від викладачів постійного пошуку нових шляхів і підходів, що мають сприяти якісному засвоєнню навчального матеріалу. Модель освітнього процесу на найближче майбуття є одним з напрямів удосконалення всієї системи освіти і передбачає такий тип навчання, який характеризується значним об’ємом самостійної роботи, що потребує також досить високого рівня стійких навиків індивідуальної графічної компетентності. У зв’язку з цим важливе значення має формування вмотивованості та зацікавленості у студентів протягом усього освітньо-виховного процесу у ЗВО, усвідомлення необхідності здобуття якісної графічної освіти, що є запорукою успішності у майбутній професійній діяльності. The gradual process of reforming educational activities lays new demands on education in the higher education system of Ukraine, and therefore there is a need to improve the methodology of teaching any discipline, to continuously monitor the quality of applicants’ educational success, as well as to apply the competence-based approach to education, in general. The article determines the relevance of the study of the educational process optimization in higher education institutions (HEI), including mastering modern principles of teaching Graphic disciplines the creation of which contributes to the active formation of professional competence of students majoring in artistic and architectural specialties. The process of education in HEI is known to be a significant factor in the socialization of a personality, since in addition to acquiring new knowledge and professional competences, it also promotes self-education and self-realization in future life. The authors reveal the peculiarities, technological means and methods of teaching Graphic disciplines and organization of the educational process for freshman and sophomore students of art-related HEI. There is a need to increase the efficiency not only of classroom contact hours, but also of the extracurricular work. This requires that teachers should constantly search for new ways and approaches that could facilitate mastering of educational material. The model of the educational process for near future is one of the directions determining the improvement of the whole education system and involves this type of training, which is characterized by a considerable amount of independent work, which also requires a sufficiently high level of stable skills of individual graphic competence. In this regard, the formation of students’ motivation and interest throughout the educational process in HEI, the recognition of the necessity to obtain a quality graphic education, which is the key to success in their future professional activity, are of great importance.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8359
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Smychkovska Ol., Bredniova V., Prochorets Ir..pdf263.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.