Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8351
Title: Педагогічні умови формування інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музики у процесі хормейстерської підготовки
Other Titles: Pedagogical conditions for the development of future Music teachers’ interpretative skills in the process of choral and conductorial training
Authors: Ткаченко, Марина Юріївна
Tkachenko, Maryna Yuriivna
Ткаченко, Марина Юрьевна
Радюшина, Світлана Олександрівна
Радюшина, Светлана Александровна
Radiushyna, Svitlana Oleksandrivna
Keywords: інтерпретація
педагогічні умови
інтерпретаційні вміння
інтерпретаційні вміння майбутніх учителів музичного мистецтва
хормейстерська підготовка
художньо-образні уявлення
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Ткаченко М. Ю. Педагогічні умови формування інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музики у процесі хормейстерської підготовки / М. Ю. Ткаченко, С. О. Радюшина // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 1 (130). – С. 90-98.
Abstract: У статті подано результати аналізу сутності, змісту і специфіки інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва. Метою статті є обґрунтування педагогічних умов, сприятливих для ефективного формування інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі хормейстерської підготовки. Було використано методи теоретичного дослідження: аналіз, узагальнення, синтез, екстраполяція, дедукція, систематизація. Інтерпретація розглядається як основа та необхідна умова розуміння музичного твору, суттєве значення якої має суб’єктивне (особистісне) ставлення і творча уява вчителя музичного мистецтва. Сутність інтерпретації в контексті діяльності вчителя музичного мистецтва полягає в тлумаченні художнього тексту, який відображує в нотних символах зміст авторського повідомлення. В діяльності вчителя музичного мистецтва виокремлюються дві форми інтерпретації: виконавська та вербально-педагогічна. Інтерпретація хорового твору розглядається у статті як художньо- виконавська концепція диригента, яка ґрунтується на його художньо-образних уявленнях, знаннях і реалізується у його творчій взаємодії із хоровим колективом. Уточнено перелік специфічних інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті хормейстерської підготовки. Запропоновано систему взаємопов’язаних педагогічних умов, яка включає підвищення мотивації майбутніх фахівців до хормейстерської діяльності через реалізацію аксіологічного потенціалу хорової музики, імплементація коучингових педагогічних технологій у хормейстерську підготовку майбутніх учителів музичного мистецтва, систематичне розширення тезаурусу художньо-образних уявлень майбутніх фахівців. Подальше дослідження передбачає розробку поетапної методики формування інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі хормейстерської підготовки. The article analyses the essence, content and specificity of future music teachers’ interpretive skills. The purpose of the article is to substantiate pedagogical conditions favourable for effective development of future music teachers’ interpretive skills in the process of their choral and conductorial training. These methods of theoretical research are used: analysis, generalisation, synthesis, extrapolation, deduction, systematisation. Interpretation is seen as the basis and the necessary condition for understanding a piece of music, the subjective (personal) attitude and creative imagination of a teacher of music being of great importance. The essence of interpretation in the context of the activity of the Musical Arts teacher lies in the interpretation of an artistic text which reflects the content of the author's message in key note symbols. In the activity of the Musical Arts teacher, there are two forms of interpretation: performing and verbal-pedagogical. The interpretation of the choral work is considered in the article as an artistic-performing conception of the conductor which is based on his/her artistic and imaginative ideas, knowledge; it is realised in his/her creative interaction with the choral team. The list of specific interpretive skills to be demonstrated by the future Music teachers in the context of choral and conductorial training has been clarified. A system of interrelated pedagogical conditions has been offered, it includes these constituents: increase of future specialists motivation for the choral and conductorial activities through realisation of the axiological potential of choral music; the implementation of the coaching pedagogical technologies into the choral and conductorial training intended for the future Music teachers; a systematic widening of future specialists’ thesaurus of artistic and imaginative ideas. Further research involves the development of a step-by-step methodology for the development of future Music teachers’ interpretative skills in the process of their choral training.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8351
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tkachenko M., Radiushyna S..pdf313.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.