Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8346
Title: Використання краєзнавчого компонента у викладанні курсу «Історії української культури»
Other Titles: Use of the regional research component in teaching the History of Ukrainian Culture
Authors: Букач, Валерій Михайлович
Букач, Валерий Михайлович
Bukach, Valery Mykhailovych
Keywords: українська культура
вітчизняна культура
краєзнавство
краєзнавчий компонент
викладання історії української культури
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Букач В. М. Використання краєзнавчого компонента у викладанні курсу «Історії української культури» / В. М. Букач // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 1 (130). – С. 51-50.
Abstract: У статті підкреслюється, що історія української культури є складником гуманітарного циклу дисциплін; що успішність застосування краєзнавчих матеріалів у процесі її викладання зумовлена їх міжпредметним характером; що застосування забезпечує підвищення мотивації навчання. Зазначено, що дисципліна «Історія української культури» поєднує вивчення історії культури та сучасні тенденції соціокультурного розвитку суспільства в умовах глобалізації та модернізації. Вона націлена на формування у здобувача освіти настанови на причетність до рідної культури, поважання людини як головної цінності, незалежно від національності, віросповідання, місця проживання. Об'єктом вивчення означеного курсу є закономірності розвитку української культури у контексті соціально-історичних обставин, панорама вітчизняних та світових культурних процесів та їх головних етапів, специфічні феномени національної української культури. Набутий досвід свідчить, що звернення до витоків та сучасного стану української культури, особливо з урахуванням регіонального компонента, викликає жвавий інтерес у здобувачів освіти, Здобуті знання залишаються у пам’яті, виконують виховну функцію, пробуджують подальший інтерес до пізнання історії, культури, традицій рідного краю. Знання з історії культури свого народу, своєї країни, рідного краю, можна без перебільшення сказати, звеличують особистість, формують цінності, виховують гідність особистості. Стверджується, що використання краєзнавчого матеріалу в лекційному курсі та на семінарських заняттях дає можливість більш переконливо, ілюстративно, яскраво розповідати про основні віхи в історії як вітчизняної, так і світової культури, сприяє патріотичному вихованню студентів. У цьому зв’язку є актуальною проблема науково-методичного обґрунтування використання краєзнавчого матеріалу у викладанні історії української культури з метою формування національної культури. The article emphasizes that the History of Ukrainian Culture is a component of the humanitarian cycle of disciplines; that a successful use of region-related history materials in the course of its teaching is ensured due to their cross-curricular nature; these materials increase learning motivation. It is noted that the discipline “History of Ukrainian Culture” combines the study of culture history and current trends of socio-cultural development of society in the context of globalization and modernization. It is aimed at developing students’ intention to get involved into the native culture, to respect a person as the main value, regardless of nationality, religion, place of residence. The development regularities of the Ukrainian culture in the context of socio-historical circumstances as well as the panorama of national and world cultural processes and their main stages, specific phenomena of the national Ukrainian culture are the object of the course studies. The experience has shown that appealing to the origins and current state of Ukrainian culture, especially taking into consideration the regional component, arouses keen interest of education seekers. The acquired knowledge remains in memory, performs educational function, arouses further interest in learning the history, culture and traditions of the native land. One can say without any exaggeration that knowledge of the culture history of your own people, your country, and your native land enhances personality, forms values, and cultivates dignity in man. It is assumed that the use of region-related history materials at lectures and seminars makes it possible to talk more convincingly, illustratively, vividly about the major milestones in the history of both national and world culture, contributes to the patriotic upbringing of students. At present, the issues related to scientific and methodological substantiation of the use of the regionoriented materials in teaching the History of Ukrainian culture in order to generate the culture of patriotism seem to be topical.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8346
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bukach V..pdf281.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.