Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8344
Title: Особливості методики формування умінь українського монологічного мовлення російськомовних студентів
Other Titles: Methodologic specificities of developing Russian-speaking students’ monologic skills in Ukrainian
Authors: Лозан, Т. А.
Keywords: українська мова
розвиток монологічного мовлення
мовленнєва компетентність
принципи
методи
система вправ і завдань
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Лозан Т. А. Особливості методики формування умінь українського монологічного мовлення російськомовних студентів / Т. А. Лозан // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 1 (130). – С. 36-44.
Abstract: У статті розглядаються проблеми, пов’язані з особливостями навчання української мови російськомовних студентів в умовах Придністров’я. Актуальність дослідження полягає у створенні методики формування українського монологічного мовлення російськомовних студентів як необхідної умови розвитку й функціонування офіційної української мови. Метою статті є розгляд психолінгвістичних і методичних аспектів формування одного із складників мовленнєвої компетентності – усного монологічного мовлення у російськомовних студентів, визначення шляхів, засобів і способів формування й удосконалення умінь студентів будувати монологічні висловлювання на побутові та професійні теми. Завданнями дослідження виступили: аналіз навчально-методичної та наукової літератури з проблеми формування вмінь і навичок українського монологічного мовлення російськомовних студентів. З огляду на конкретизацію завдань, у дослідженні використано теоретичний аналіз науково-педагогічної літератури, що дав змогу з’ясувати сучасні підходи дослідників щодо формування монологічного мовлення в іншомовному оточенні. Було використано методи: аналіз, порівняння, узагальнення та систематизація даних навчально-методичної та наукової літератури, педагогічного досвіду, концептуальних положень досліджуваної проблеми, визначення основних понять дослідження. У статті обґрунтовано важливість оптимального відбору та доцільність застосування загальнодидактичних і лінгводидактичних принципів, методів та прийомів для ефективного формування усного українського мовлення російськомовних студентів першого курсу. Визначено, що загальнодидактичні і спеціальні принципи дають змогу побудувати оптимальну систему методів і прийомів, засобів і форм організації, реалізації завдання щодо формування монологічних умінь. З’ясовано, що ефективність удосконалення монологічного мовлення студентів залежить від доцільного вибору й застосування різних лінгводидактичних методів і прийомів, їх особливостей і класифікаційних підходів. Створена методика, яка ґрунтується на описаних у статті принципах, що, у свою чергу, визначають методи і прийоми навчання та відбір відповідних вправ, завдань, інших засобів й становлять лінгводидактичне забезпечення процесу розвитку усного українського монологічного мовлення. The article deals with the problems related to the peculiarities of teaching the Ukrainian language to Russian-speaking students under conditions of Pridnestrovie. The relevance of this study is to create a methodology for the development of the Ukrainian monologic speech of Russian-speaking students as a necessary condition for the development and functioning of the official Ukrainian language. The purpose of the article is to consider the psycholinguistic and methodological aspects of the development of one of the speech competence components – oral monologic speech of Russian-speaking students, to determine the ways, means and methods of developing and improving students’ skills to build monologic statements dedicated to everyday and professional topics. The objectives of the study are as follows: analysis of educational and scientific literature on the problem dealing with the development of the Russian-speaking students’ Ukrainian monologic speech. Taking into account the concretization of the tasks, the study involved a theoretical analysis of scientific and pedagogic literature, which allowed us to find out the modern approaches of scholars to the development of monologic speech within a foreign language environment. These methods were used: analysis, comparison, generalization and systematization of data of educational and scientific literature, pedagogical experience, conceptual provisions of the problem under study, and defining of the main concepts of the study. The article substantiates the importance of optimal selection and expediency of using General didactic and linguo-didactic principles, methods and techniques for effective developing of oral Ukrainian speech of the first-year students who speak Russian as their mother tongue. It is determined that the universal didactic and special principles make it possible to build an optimal system of methods and techniques, means and forms of organization and implementation of the task of monologic skills development. It is found out that the effectiveness of improving the students’ monologic speech depends on the appropriate choice and application of various linguo-didactic methods and techniques, their features and classification approaches. The teaching methods were elaborated based on the principles described in the article which, in its turn, determine the training methods and techniques as well as substantiate the selection of appropriate exercises, tasks, and other means; they constitute the linguo-didactic support for the process related to the developing of Ukrainian oral monologue.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8344
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lozan T..pdf275.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.