Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8339
Title: Методичний ресурс формування естетичної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей
Other Titles: Methodological resource for the development of the aesthetic competence of the future teachers specialised in the Humanities
Authors: Галіцан, Ольга Анатоліївна
Галицан, Ольга Анатольевна
Halitsan, Olha Anatoliivna
Койчева, Тетяна Іванівна
Койчева, Татьяна Ивановна
Koycheva, Tetyana Ivanivna
Осипова, Тетяна Юріївна
Осипова, Татьяна Юрьевна
Osipova, Tetyana Yuryivna
Keywords: компетентність
естетизація
естетична компетентність
майбутні вчителі гуманітарних спеціальностей
заклад вищої освіти
освітнє середовище закладу вищої освіти
методична робота
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Галіцан О. Методичний ресурс формування естетичної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей / О. Галіцан, Т. Койчева, Т. Осипова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 1 (130). – С. 7-13.
Abstract: У дослідженні висвітлено методичний ресурс естетизації освітнього середовища вищого педагогічного закладу освіти в умовах реформування системи освіти України. Мета дослідження полягала у представленні змісту спеціальної методичної роботи з формування естетичної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей. Методами дослідження виступили: теоретичні – аналіз наукових джерел з проблеми формування естетичної компетентності майбутніх фахівців галузі освіти – для конкретизації феномена «естетична компетентність учителя гуманітарних спеціальностей» та визначення ознак його сформованості у студентів; практичні – аналіз педагогічного досвіду – з метою висвітлення ефективних форм роботи зі студентами в освітньому середовищі закладу вищої освіти, що сприяють формуванню естетичної компетентності за визначеними ознаками. Естетична компетентність учителя гуманітарних спеціальностей потлумачено як інтегративна особистісно-професійна характеристика вчителя-гуманітарія, що спирається на його здатність вибудовувати професійнопедагогічну діяльність за естетичними законами (розуміти маркери трагічного і комічного, прекрасного і потворного, піднесеного і низького); складається з динамічного комплексу спеціальних знань та вмінь (уміння вирішувати професійні завдання керуючись естетичними ідеалами, культуротворчими та гуманістичними цінностями); реалізується через ідентифікатори естетичної та гуманітарної підготовки: естетичний смак, естетична свідомість, естетична культура. У статті описано зміст експериментальної роботи зі студентами спеціальностей 014 Середня освіта (Українська мова і література) (10 здобувачів вищої освіти першого освітнього рівня «бакалавр»), 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) (10 здобувачів вищої освіти першого освітнього рівня «бакалавр»), 014 Середня освіта (Історія) (10 здобувачів вищої освіти першого освітнього рівня «бакалавр») Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського». Представлено напрями роботи педагогічного гуртка, у межах якого викладався елективний спецкурс «Естетична компетентність майбутнього вчителя гуманітарних спеціальностей» (обсягом 3 кредити ЄКТС). Презентовано шляхи модифікації змісту навчальних дисциплін дисциплін «Педагогіка», «Психологія», «Культурологія», «Історія української культури». The methodological resource aimed at aesthetisation of the educational environment of a higher pedagogical education institution under conditions of reforming the Ukraine’s education system is highlighted in the study. The purpose of the study is to present the content of special methodological work on the development of the aesthetic competence of the future teachers specialised in the Humanities. The research methods are as follows: theoretical – analysis of scientific sources on the problem related to the development of the aesthetic competence of the future specialists in the field of education – in order to specify the phenomenon “aesthetic competence of the teacher specialised in the Humanities” and to determine the characteristics of its development; practical – analysis of pedagogical experience – in order to highlight the effective forms of work with students within the educational environment of higher education institutions which contribute to the development of the aesthetic competence on certain grounds. The aesthetic competence of the teacher specialised in the Humanities is interpreted as an integrative personal and professional characteristic of a teacher specialised in the Humanities based on his / her abilities to build professional pedagogical activities according to the laws of aesthetics (to understand markers of the tragic and comic, beautiful and ugly, lofted and low); it consists of a dynamic complex of specialized knowledge and skills (abilities to solve professional tasks based on aesthetic ideals, cultural and humanistic values); it is actualised through the identifiers of aesthetic and humanitarian training: aesthetic taste, aesthetic consciousness, aesthetic culture. The article describes the content of the experimental work with the students majoring in these specialties: 014 Secondary education (the Ukrainian language and literature) (10 bachelor students), 014 Secondary education (Language and literature (English)) (10 bachelor students), 014 Secondary education (History) (10 bachelor students) at the State institution “South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky”. The specificities of the work of the pedagogical circle within which the elective special course “Aesthetic competence of the future teachers specialised in the Humanities” (3 ECTS credits) was taught have been presented. Some ways enabling the modification of the content of the educational disciplines “Pedagogy”, “Psychology”, “Cultural Studies”, “The History of Ukrainian Culture” have been presented.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8339
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Halitsan Ol., Koycheva T., Osypova T..pdf282.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.