Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8260
Title: Вища освіта як соціальний інститут в контексті теорії соціальної ентропії
Other Titles: Высшее образование как социальный институт в контексте теории социальной энтропии
Higher education as a social institution in the context of the theory of social entropy
Authors: Найдьонов, Олександр Григорович
Naidonov, Oleksandr Hryhorovych
Keywords: вища освіта
соціальна ентропія
негентропія
якість вищої освіти
якість освітньої діяльності
соціальний інститут
высшее образование
социальная энтропия
негэнтропия
качество высшего образования
качество образовательной деятельности
социальный институт
higher education
social entropy
negentropy
the quality of higher education
quality of educational activities
social institutionhigher education
social entropy
negentropy
the quality of higher education
quality of educational activities
social institution
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Найдьонов О. Г. Вища освіта як соціальний інститут в контексті теорії соціальної ентропії / О. Г. Найдьонов // Наукове пізнання: методологія та технологія. Філософія : наук. журнал. – 2014. – №1. – С. 97-102.
Abstract: Ентропія вищої освіти як соціального інституту- це міра його відхилення від еталону свого функціонування. Якість освіти є показником вміння суспільства привести у відповідність з природою суспільство і людину, зміст і форму навчання. Це означає, що, крім навчання. Энтропия высшего образования как социального института – это мера его отклонения от эталона своего функционирования. Качество образования – это умение общества привести в соответствие с природой общества и человека, содержание и формы обучения. Это означает, что кроме обучения положительным научным знаниям, высшее образование должно заботиться о повышении нравственного уровня специалистов. Entropy of higher education as a social institution is a measure of its remoteness from the optimal level of its functioning. One of the most characteristic features determining the level of entropy in higher education is the quality of education activity and the quality of education. In a philosophical sense, the quality of education is an indicator of the ability of society to bring into conformity with the nature of society and human the content and form of learning. Human nature is corporeal and spiritual. This means that besides of learning a positive scientific knowledge, higher education is to take care of raising the ethical level of professionals.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8260
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Naidonov Oleksandr Hryhorovych 2014 1.pdf355.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.