Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8167
Title: | Поликультурная подготовка учителей: теоретико-методологические положения |
Other Titles: | Полікультурна підготовка вчителів: теоретико-методологічні положення Polycultural preparing of teachers: theoretical and methodological terms |
Authors: | Блохина, Л. Л. Blokhina, L. L. |
Keywords: | культура учитель поликультурность поликультурная подготовка образование культура вчитель полікультурність полікультурна підготовка освіта culture teacher polyculturalness polycultural preparation education |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Блохина Л.Л. Поликультурная подготовка учителей: теоретико-методологические положения / Л.Л. Блохина // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2012. – №1. – С. 9-14. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме поликультурной подготовки учителей. Рассматриваются теоретико-методологические положения этого процесса. В контексте подготовки учителей проанализированы сущность, предпосылки, методы, факторы и аспекты поликультурной педагогики. Стаття присвячена проблемі полікультурної підготовки вчителів. Розглядаються теоретикометодологічні положення цього процесу. У контексті підготовки вчителів проаналізовані сутність, передумови, методи, фактори й аспекти полікультурної педагогіки. Ключові слова: культура, вчитель, полікультурність, полікультурна підготовка, освіта. The article is devoted to a problem of polycultural preparation teachers. The theoretical-methodological basics of this process are considered. In a context of preparation teachers formation the essence, preconditions, methods, factors and aspects of polycultural education were analyzed. Keywords: culture, teacher, polyculturalness, polycultural preparation, education. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8167 |
Appears in Collections: | 2012 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.