Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8167
Title: Поликультурная подготовка учителей: теоретико-методологические положения
Other Titles: Полікультурна підготовка вчителів: теоретико-методологічні положення
Polycultural preparing of teachers: theoretical and methodological terms
Authors: Блохина, Л. Л.
Blokhina, L. L.
Keywords: культура
учитель
поликультурность
поликультурная подготовка
образование
культура
вчитель
полікультурність
полікультурна підготовка
освіта
culture
teacher
polyculturalness
polycultural preparation
education
Issue Date: 2012
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Блохина Л.Л. Поликультурная подготовка учителей: теоретико-методологические положения / Л.Л. Блохина // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2012. – №1. – С. 9-14.
Abstract: Статья посвящена проблеме поликультурной подготовки учителей. Рассматриваются теоретико-методологические положения этого процесса. В контексте подготовки учителей проанализированы сущность, предпосылки, методы, факторы и аспекты поликультурной педагогики. Стаття присвячена проблемі полікультурної підготовки вчителів. Розглядаються теоретикометодологічні положення цього процесу. У контексті підготовки вчителів проаналізовані сутність, передумови, методи, фактори й аспекти полікультурної педагогіки. Ключові слова: культура, вчитель, полікультурність, полікультурна підготовка, освіта. The article is devoted to a problem of polycultural preparation teachers. The theoretical-methodological basics of this process are considered. In a context of preparation teachers formation the essence, preconditions, methods, factors and aspects of polycultural education were analyzed. Keywords: culture, teacher, polyculturalness, polycultural preparation, education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8167
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf350.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.