Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/810
Title: Some aspects of compositional thinking of future architects in art education
Other Titles: Аспекти композиційного мислення майбутніх архітекторів у процесі художньої освіти
Authors: Bilgorodska, Olena Yevhenivna
Kucherenko, Kateryna Panasivna
Білгородська, Олена Євгеніївна
Кучеренко, Катерина Панасівна
Белгородская, Елена Евгеньевна
Keywords: architectural education
composition
compositional thinking
art education
drawing
архітектурна освіта
композиція
композиційне мислення
художня освіта
рисунок
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Білгородська О. Є. Аспекти композиційного мислення майбутніх архітекторів у процесі художньої освіти / О. Є. Білгородська, К. П. Кучеренко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2017. – № 4. – С. 68 – 73.
Abstract: The paper is focused on one of the major architectural disciplines, Composition, which is closely related to drawing, painting, history of arts, colour science, aesthetics, and philosophy. The research aims to prove and analyse the reasonability of forming compositional thinking in the system of art education of future architects. Compositional thinking is considered as an independent kind of mental activity, since it involves compositional mental process with its operations and final result, which is the basis for creative and imaginative thinking. Theoretical knowledge obtained by students studying the subject “Drawing, Painting, Sculpture” is the basis for professional deep understanding of the rules, principles and means of artistic and compositional shaping of artificial systems as an essential component of a student’s professional competence and creative thinking. This theoretical and practical knowledge enables future artists or architects to estimate aesthetic and imaginative value of compositional artworks, gain an insight of their harmonious composition, be fully aware of the mechanisms of these work’s impact on the sphere of human emotions and feelings. While dealing with artistic and compositional tasks provided by the training course, students’ compositional thinking is activated, their creative potential is developed. The latter implies comprehensive understanding of the problematic area of an architect’s or artist’s activities and correlating it with the system of methodological principles of solving certain problem situations in his/her career.Особливістю художнього навчання студентів, які здобувають архітектурну спеціальність, є її орієнтація та спрямованість на опанування виразними засобами зображення незалежно від його фігуративної основи, оскільки в архітектурі безпредметні геометричні форми виступають як конструктивні об’єкти, що мають певні фунціональні властивості. Тому панування студентами-майбутніми архітекторами графічними засобами художнього зображення включає не тільки освоєння академічної грамоти виконання рисунка з натури, а передусім пізнання композиційних принципів структурування абстрактних форм. Програмою архітектурної спеціальності «Архітектура та містобудування» не передбачено вивчення курсу «Композиція», необхідність якого очевидна. Тому виникає потреба впроваджувати його у навчальний процес на заняттях з рисунка у вигляді певних композиційних завдань та вправ. Ці завдання виконуються у заданій системі обмежень зображення елементів форми: точка, пляма, лінія, площина, об’єм, простір. Робота над ними регламентується навчальними годинами, більшість із яких відводяться на самостійну творчу діяльність з обов’язковим обговоренням ескізів на індивідуальних та колективних консультаціях. Одним із головних завдань сучасної освіти є якісна зміна системи професійної підготовки фахівців, у якій на першому плані постає ступінь розвиненості мислення, що відповідає якості професійної діяльності. Якісний рівень професійної діяльності майбутнього фахівця мистецької сфери виража- ється в поєднанні набутих науково-теоретичних знань, умінь і навичок у сфері композиції, а також здатності вирішувати творчі завдання. Тому у процесі навчання студентів композиції формування композиційного мислення є показником якості професійної підготовки, інструментом творчості і засобом становлення творчої особистості. Композиційне мислення є самостійним видом розумової діяльності, оскільки в ньому зафіксовано композиційний розумовий процес із його операціями та його кінцевим результатом, і який слугує основою як для творчого, так і для художньо-образного мислення. Теоретичні знання, які студенти набувають з основних тем композиції на заняттях із дисципліни «Рисунок, живопис, скульптура. Рисунок», є вихідною базою для професійного глибокого розуміння законів, принципів і засобів художньо-композиційного формоутворення штучних систем як суттєвої складової професійної грамотності і творчого мислення студента. Ці теоретичні та практичні знання дають майбутньому художнику або архітекторові можливість упевнено судити про естетичну і художню повноцінність творів композиційної творчості, проникати у сутність їхньої гармонійної будови, чітко усвідомлювати механізми впливу таких творів на емоційно-чуттєву сферу сприйняття людини.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/810
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Білгородська О..pdf645.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.