Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/808
Title: Formation of future nursery teachers’ professional competence by means of information and communications technologies
Other Titles: Формування професійної компетентності майбутніх вихователів засобами інформаційно-комунікаційних технологій
Authors: Chekan, Oksana Ivanivna
Barna, K. V.
Ivanova, V. V
Чекан, Оксана Іванівна
Барна, Х. В.
Іванова, В. В.
Keywords: information and communications technology
professional competence
computer-oriented technology
інформаційно-комунікаційні технології
комп’ютерно-орієнтовані технології
професійна компетентність
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Чекан О. І. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів засобами інформаційно-комунікаційних технологій / О. І. Чекан, Х. В. Барна, В. В. Іванова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2017. – № 4. – С. 57 – 63.
Abstract: The article deals with the stages of future nursery teachers’ professional competence formation by means of information and communications technologies. Future nursery teachers’ readiness to use information and communications technologies in their work is an integrated indicator which is manifested in stable associative bonds b etween professional competencies and models of their realization with the use of information and communications technologies; in acquiring information and communication technologies which are essential for effective fulfillment of basic functional operations in the information environment of a modern preschool educational institution; in the ability to interpret all tasks of educational and commutative processes of a preschool institution through available functional components of external and internal information environments. The following stages of future nursery teachers’ professional competence formation by means of information and communications technologies have been distinguished: cognitive and enriching, productive and active, creative and informational. The formation of future nursery teachers’ professional competence based on the application of information and communications technologies together with the use of microteaching methodology for the formation of associative connections can be assessed according to the following criteria: cognitive-informational, activity-informational, managerial-informational. Ми живемо у вік інформації, коли відбувається комп’ютерна революція. Ми є свідками того, що комп’ютери вже зайняли міцні позиції в багатьох галузях сучасного життя. Вони швидко проникають і у дошкільні навчальні заклади. Проблема формування професійної компетентності майбутніх вихователів засобами інформаційно-комунікаційних технологій стала особливо актуальною в наші дні. Сучасний рівень розвитку суспільства вимагає освічених фахівців, людей творчих, здатних до вільного мислення. Метою статті є аналіз етапів формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку засобами інформаційно-комунікаційних технологій. У статті також проаналізовано психолого-педагогічну літературу щодо сутності поняття «інформаційно-комунікаційні технології». Уточнено основні етапи формування професійної компетентності вихователя. Розкрито компоненти (адаптивно-мотиваційний; планово-змістовний; організаційно-координаційний; контролювально-оцінний) щодо формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку. Визначено компоненти з використанням методик мікровикладання для формування асоціативних зв’язків у майбутніх фахівців дошкільної освіти. Конкретизовано елементи готовності відповідно до визначених нами її компонентів. Виявлено ряд причин методичного, психологічного та технологіч- ного характеру, що заважають ефективному впровадженню інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес дитячого закладу. Проаналізовано подані нами етапи формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Розглянуто один із етапів щодо формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку засобами інформаційно-комунікаційних технологій – креативно-інформаційний. Обґрунтовано завдання цього етапу (аналіз педагогічної практики, проектування програм та ігор для дітей, робота з батьками, управлінська та пропагандистська роботи). Виведено критерії (когнітивно-інформаційний, діяльнісно-інформаційний та інформаційно-управлінський) й показники (обізнаність студентів із будовою, роботою і функціями комп’ютера; використання студентами КТ у самостійній навчальній діяльності; наявність презентаційних матеріалів для роботи з дітьми (портфоліо); вміння моделювати (проектувати) навчальні ситуації засобами КТ; вміння моделювати (програмувати) і застосовувати комп’ютерні розвивальні ігри для дітей дошкільного віку; вміння залучати батьків для спільної роботи з ДНЗ у використанні КТ для дітей дошкільного віку; вміння використовувати КТ в управлінській діяльності майбутніх фахівців дошкільної освіти; вміння використовувати PR (технології) у процесі пропаганди іміджу ДНЗ) формуванні професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку засобами інформаційно-комунікаційних технологій.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/808
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chekan O..pdf553.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.