Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПопова, Олександра Володимирівна-
dc.contributor.authorPopova, Oleksandra Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2018-10-24T08:38:08Z-
dc.date.available2018-10-24T08:38:08Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationПопова, О. В. Методика навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Олександра Володимирівна Попова; наук. кер. Т. М. Корольова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2010. – 297 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/786-
dc.description.abstractУ роботі схарактеризовано теоретичні передумови та сучасний стан підготовки майбутніх перекладів до декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення; визначено педагогічні умови навчання майбутніх перекладачів декодування семантики інтонаційного оформлення жіночого і чоловічого англомовного мовлення; виявлено критерії, показники й рівні сформованості в майбутніх перекладачів навичок декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення. The theoretical conditions and the current state of the would-be translators’ skills aimed at decoding the intonation of gender-marked English speech have been characterised; the pedagogical conditions contributing to the would-be translators’ training in decoding the semantics of gender-marked English speech have been stated; the efficiency criteria, indicators charactersing the levels of the would-be translators’ skills to decode the intonation of gender-marked English speech have been specified; the linguistic and didactic model, a system of exercises aimed at teaching the would-be translators to decode the intonation of gender-marked English speech as well as practical recommenda-tions on how to teach the would-be translators to decode the English intonation semantics of female and male dialogical speech have been elaborated and introduced into practice of professional development.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectметодика навчання декодування інтонаціїuk
dc.subjectмайбутні перекладачіuk
dc.subjectгендерно-марковане англійське мовленняuk
dc.subjectлінгводидактична модельuk
dc.subjectсистема вправuk
dc.subjectmethods aimed at teaching to decode intonationuk
dc.subjectwould-be translatorsuk
dc.subjectgender-marked English speechuk
dc.subjectlinguistic and didactic modeluk
dc.subjecta system of exercisesuk
dc.titleМетодика навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовленняuk
dc.title.alternativeMethods Aimed at Teaching the Would-be Translators to Decode the Intonation of Gender-marked English Speechuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Попова Олександра ВолодимирівнаМ.pdf5.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.