Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7815
Title: Екзистенційні форми авторської свідомості (А. Барбюс, Е . Ремарк, О. Гончар)
Other Titles: Existential forms of copyright (A. Barbus, E. Remark, O. Honchar)
Authors: Гуменний, Микола Хомич
Humenniy, Mykola Khomych
Гуменна, Віра Юріївна
Гуменная, Вера Юрьевна
Humenna, Vira Yuriivna
Keywords: авторська свідомість
метафоричність
сюжет
текст
моральні проблеми
гуманізм
концепція
війна
author's consciousness
metaphoricality
plot
text
moral problems
humanism
concept
war
Issue Date: 2020
Publisher: The journal is published by the support of Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe, Budapest
Citation: Гуменний М. Х. Екзистенційні форми авторської свідомості (А. Барбюс, Е . Ремарк, О. Гончар) / М. Х. Гуменний, В. Ю. Гуменна // Science and education a new dimension. Philology, VIII (65), Issue: 217, 2020 Feb. – Budapest. – С. 22-27.
Abstract: Стаття присвячена дослідженню своєрідності екзистенційних форм авторської свідомості в антивоєнних романах А. Барбюса, Е. Ремарка й О. Гончара. Охарактеризовано відмінності в організації сюжету, групуванні персонажів, відображенні внутрішнього стану персонажів, функціональності лейтмотивів тощо. Особлива увага акцентується на категоріях традицій і новаторства в антивоєнних романах указаних авторів: асоціативність мислення, метафоричність тексту, ключові слова, сюжетно-композиційні зміщення. При вивченні структури антивоєнних романів простежено портретно-пейзажний живопис, домінантні мотиви та специфіку художніх деталей. The article is devoted to the study of the identity of existential forms of copyright consciousness in the anti-war novels of A. Barbus, E. Remarque and O. Gonchar. Differences in plot organization, character grouping, reflection of internal character status, functionality of leitmotifs, etc. are characterized. Particular attention is paid to the categories of traditions and innovations in the anti-war novels of these authors: associative thinking, metaphorical text, keywords, plot-compositional bias. In studying the structure of anti-war novels, portrait-landscape painting, dominant motives and specifics of artistic details were traced. Статья посвящена исследованию своеобразия экзистенциальных форм авторского сознания в антивоенных романах А. Барбюса, Э. Ремарка и Гончара. Охарактеризованы различия в организации сюжета, группировке персонажей, отражении внутреннего состояния персонажей, функциональности лейтмотивов и тому подобное. Особое внимание акцентируется на категориях традиций и новаторства в антивоенных романах указанных авторов: ассоциативность мышления, метафоричность текста, ключевые слова, сюжетно-композиционные смещения. При изучении структуры антивоенных романов прослеживается портретно-пейзажная живопись, доминантные мотивы и специфику художественных деталей.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7815
Appears in Collections:Кафедра української та зарубіжної літератур

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Humenniy Mykola Khomych.pdf693.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.