Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7742
Title: | Науково-освітній простір у сфері соціально-філософського дискурсу |
Other Titles: | Научно-образовательное пространство в сфере социально- философского дискурса Scientifically-educational space is in the field of social- philosophical discursus |
Authors: | Кримець, Людмила Володимирівна Крымец, Людмила Владимировна Krymets, Lyudmyla Volodymyrivna |
Keywords: | науково-освітній простір управління науково-освітнім простором соціально-філософський аналіз наука освіта суспільство держава особистість научно-образовательное пространство управление научно- образовательным пространством социально-философский анализ наука образование общество государство личность scientifically-educational space management social-philosophical analysis science education society state personality |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Кримець Л. В. Науково-освітній простір у сфері соціально-філософського дискурсу / Л. В. Кримець // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2014. – № 2. – С. 75-84. |
Abstract: | Згідно авторської концепції, під науково-освітнім простором ми розуміємо інтерактивне цілеспрямовано організоване середовище, що взаємодіє з особистістю, впливаючи на її формування в процесі здійснення наукової та освітньої діяльності. Основним механізмом створення науково-освітнього простору, є організація творчої взаємодії суб'єктів наукової та освітньої діяльності, які спрямовуються спільними соціально-значимими цілями, керуються єдиними принципами, науково-педагогічними завданнями, проте відрізняються творчими підходами. Согласно авторской концепции, под научно-образовательным пространством мы понимаем интерактивную целеустремленно организованную среду, которая взаимодействует с личностью, влияя на ее формирование в процессе осуществления научной и образовательной деятельности. Основным механизмом создания научно-образовательного пространства является организация творческого взаимодействия субъектов научной и образовательной деятельности, которые направляются общими социальнозначимыми целями, руководствуются единственными принципами, научно-педагогическими заданиями, однако отличаются творческими подходами. According to the author's conception, a scientific and educational space, we understand purposefully organized an interactive environment that interacts with the personality, affecting its formation in the course of scientific and educational activities. The main mechanism for the creation of scientific and educational space is an organization of creative interaction of the scientific and educational activities, which are sent by common socially important objectives, guided by a single principle, research and teaching tasks, but different creative approaches. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7742 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Krymets Lyudmyla Volodymyrivna 2014 2.pdf | 384.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.