Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГаліцан, Ольга Анатоліївна-
dc.contributor.authorHalitsan, Olha Anatoliivna-
dc.contributor.authorПідгірний, Олег Валерійович-
dc.contributor.authorPidhirnyi, Oleh Valeriiovych-
dc.contributor.authorЩекотиліна, Наталя Федорівна-
dc.contributor.authorShchekotylina, Natalia Fedorivna-
dc.date.accessioned2020-05-18T11:33:54Z-
dc.date.available2020-05-18T11:33:54Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationHalitsan O. A. Media educational competence of a contemporary school`s teacher in Ukraine / O. A. Halitsan, O. V. Pidhirnyi, N. F. Shchekotylin // The scientific heritage No 46 (2020). – Vol. 4. – С. 8-10.uk
dc.identifier.issn9215 — 0365-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7690-
dc.description.abstractThe study provides a generalized analysis of media-education as a phenomenon created in the media space on the basis of integration of education and information and communication technologies, and serves as a way of understanding media culture, which is based on a comprehensive understanding of media activities, as well as a special type of educational and creative microenvironment that ensures fruitful and adequate interaction of the oersonality with the media culture on the basis of forming a complex of media competences and creating a hypermedia educational process. The theory and methodology of developing the problem are based on the fact that the activity of mass media, as well as the nature of mass communication, is today determined by globalization processes, without which scientific understanding of the static and dynamic characteristics of political culture and ideology, as well as the laws of political culture development. Дослідження надає узагальнений аналіз медіаосвіти як явища, створеного у медіапросторі на основі інтеграції освіти та інформаційно-комунікаційних технологій і слугує способом розуміння медіакультури, що базується на всебічному розумінні медіа-діяльності, а також особливого типу освітнього та творчого мікросередовища, що забезпечує плідне та адекватне взаємодія з медіакультурою на основі формування комплексу медіакомпетенцій та створення навчального процесу гіпермедіа. Теорія та методологія розробки проблеми ґрунтуються на тому, що діяльність засобів масової інформації, а також характер масової комунікації сьогодні визначаються глобалізаційними процесами, без яких наукове розуміння статичних та динамічних характеристик політичної культури та ідеологія, а також закони розвитку політичної культури.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisher«The scientific heritage», Budapest, Kossuth Lajos utcauk
dc.subjectmediauk
dc.subjectmedia education in Ukraineuk
dc.subjectmedia competence of the teacheruk
dc.subjectЗМІuk
dc.subjectмедіаосвіта в Україніuk
dc.subjectмедіакомпетентність вчителяuk
dc.titleMedia educational competence of a contemporary school`s teacher in Ukraineuk
dc.title.alternativeМедіаосвітня компетентність вчителя сучасної школи в Україніuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра спортивних ігор

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Halitsan Olha Anatoliivna 2020.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.