Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7569
Title: Досягнення якісних результатів наукового експерименту майбутніми біологами в умовах лабораторного дослідження.
Other Titles: Achievement of qualitative results of scientific experiment by future biologists in the conditions of laboratory research
Authors: Сікура, А. Й.
Sikura, A. Y.
Мегалінська, Г. П.
Megalinskaya, G. P.
Босенко, Анатолій Іванович
Bosenko, Anatoliy Ivanovych
Босенко, Анатолий Иванович
Keywords: формування дослідницьких навичок
науковий експеримент з біології
майбутні біологи
мотивація
педагогічні умови
formation of research skills
scientific experiment on biology
future biologists
motivation
pedagogical conditions
Issue Date: 2019
Publisher: Херсон: ФОП Вишемирський В. С.
Citation: Сікура А. Й. Мегалінська Г. П. Босенко А. І. Природничий альманах (біологічні науки). Збірник наукових праць. Випуск 27. - Херсон: ФОП Вишемирський В. С., 2019. С. 132-144
Abstract: Стрімка зміна умов життя сучасної людини, погіршення екологічної ситуації впливає на сталість показників, які отримуються емпіричним шляхом у лабораторних умовах під час дослідження різних представників рослинного світую. Для цього необхідні знання щодо класифікації пряно-ароматичних рослин, які не одне десятиліття широко застосовуються у повсякденному житті, відомостей стосовно біохімічного складу та особливостей їх використання. Тим самим відзначається необхідність підвищення зв’язку теоретичних знань із біології з їх практичним застосуванням. Знання основних біологічних особливостей рослин, зокрема, лікарських, їх біохімічних характеристик, уміння використовувати ці знання у практичній діяльності, а також здатність до прогнозування – один із елементів підґрунтя, на якому базується успішна майбутня професійна діяльність. Дослідження спрямоване на пошук комплексу засобів і умов формування у студентів – майбутніх біологів – практичних навичок самостійного вирішення завдань стосовно вибору та використання біоматеріалу. Проблема полягає в тому, що не зважаючи на однакову методику навчання і лабораторні умови, результати досліджень майбутніх фахівців відрізняються. Встановлення достовірності результату передбачало визначення системності появи похибок, порушення вимог, схожості за внутрішніми та зовнішніми характеристиками біоматеріалу тощо. Вперше введені критерії оцінювання процесуальних дій під час проведення досліджень в лабораторних умовах навчання, що було взято за основу в розробленні нової методики. Представлено методику навчання, в якій відображено сутність творчого підходу до отримання власних наукових результатів під час освітнього процесу в закладі вищої освіти. Запропонована методика спрямована на розширення обсягу теоретичних знань, синтезу їх для втілення у процес цілеспрямованої практичної роботи, формування умінь визначати новизну, швидко виконувати процесуальні дії, розвивати творче самовиявлення. The rapid change of living conditions of the modern man, the deterioration of the ecological situation influences the constancy of the parameters obtained empirically in the laboratory during the study of various representatives of the plant world. This requires knowledge of the classification of spicy aromatic plants that have been widely used in everyday life for more than a decade, information on the biochemical composition and the features of their use. Thereby, there is a need to increase the link between theoretical knowledge in biology and its practical application. Knowledge of the basic biological features of plants, in particular, medicinal, their biochemical characteristics, the ability to use this knowledge in practice, as well as the ability to predict - one of the elements of the basis on which a successful future professional activity is based. The research is aimed at finding a complex of means and conditions for the formation of future students' biologists practical skills in solving their own problems regarding the selection and use of biomaterials. The problem lies in the fact that, despite the teaching methodology and the same laboratory conditions, the results of the research of future specialists are different. Identification of the reliability of the result envisaged the determination of the systematic appearance of errors, violations of requirements, similarity to the internal and external characteristics of the biomaterial, etc. For the first time the criteria for evaluating procedural actions were introduced during the research in laboratory conditions, which was taken as the basis for the development of a new methodology. The method of training, which reflects the essence of the creative approach to obtaining their own scientific results during the educational process at the institution of higher education, is presented. The proposed method allows students to expand the theoretical achievements, synthesize them for implementation in the process of purposeful practical work, to form the ability to determine novelty, to quickly perform procedural actions, to develop creative selfexpression.
URI: 378.147.091.33-027.22:57.084/.085
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7569
Appears in Collections:Кафедра біології і охорони здоров’я

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bosenko A. I. Achievement of qualitative results of scientific.pdf337.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.