Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7568
Title: Використання методу плантографії при вивченні медико-біологічних дисциплін
Other Titles: Using the plantography method in the study of medical and biological disciplines
Authors: Босенко, Анатолій Іванович
Bosenko, Anatoliy Ivanovych
Євтухова, Лариса Олександрівна
Yevtukhova, Larysa Oleksandrivna
Keywords: плантографія
склепіння стопи людини
групи ризику
дослідницька діяльність
plantography
human foot arch
risk groups
research activities
Issue Date: 2019
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky
Citation: Босенко А. И., Евтухова Л. А. Использование метода плантографии при изучении медико-биологических дисциплін. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 4 (129). Одеса, 2019. С. 150 - 156
Abstract: Процес навчання включає безліч методів дослідження, різного ступеня складності і важливості, які потрібні людині у самих різних сферах життя. У статті науково обґрунтовано використання комплексного методу плантографії в процесі навчання медико-біологічних дисциплін для визначення функціональних показників склепіння стопи людини. Застосування методу плантографії на практичних заняттях з дисципліни «Фізіологія людини» підвищить інтерес до навчання, оскільки визначення індивідуальних параметрів стану опорно-рухової системи дозволить студентам не тільки розширити діапазон знань фізіологічного профілю, а й виробити вміння і навички дослідницького характеру. В ході нашого дослідження визначені показники стану склепіння стопи студентів при різних режимах навантаження. Аналіз результатів дозволив визначити так звану «групу ризику»: група студентів, у яких під дією навантаження зафіксовані статичні форми деформації склепіння стопи, при цьому відзначається перехід індексу стопи з однієї якісної оціночної зони в іншу від «нормальної» – в категорії: «передсплющена», «трохи сплющена» і «плоска». Отже, збільшення навантаження на склепіння стопи призводить до зменшення її ресорних можливостей. Таким чином, дані індивідуальних параметрів індексу стопи, отримані в ході дослідницької роботи студентами на практичних заняттях можуть сприяти правильному розподілу учнів за медичними групами для занять фізичним вихованням. The learning process includes a variety of research methods, varying degrees of complexity and importance, which are required by a person in a variety of spheres of life. The article scientifically substantiates the use of a complex method of plantography in the process of teaching biomedical disciplines to determine the functional parameters of the human foot arch. Application of the plantography method in practical classes of the discipline "Human Physiology" will increase interest in learning, since the determination of individual state parameters of the musculoskeletal system will allow students not only to expand the range of knowledge of the physiological profile, but also to develop their skills of research conduct. In the course of our research, the indicators of the condition of students’ foot arch in different modes of loading were identified. The analysis of the results allowed us to determine the so-called "risk group": a group of students who under the influence of the load demonstrated static forms of deformation of the foot arch, while there is a transition of the foot index from one qualitative evaluation zone to another, from "normal" to the category: "flattened", "slightly flattened" and "flat". Therefore, increasing the load on the foot arch leads to a decrease in its springing capabilities. Thus, the data of individual parameters of the foot index obtained by students during the research work in practical classes can contribute to the correct distribution of students in medical groups for physical education.
URI: 57.087.2:617.586.3
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7568
ISSN: 2617-6688
Appears in Collections:Кафедра біології і охорони здоров’я



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.