Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7544
Title: Стратегії мислення сучасної соціокультурної реальності: соціально - філософський аналіз
Other Titles: Strategies of thinking of modern socio-cultural reality: socio- cultural anlysis
Authors: Борінштейн, Євген Руславович
Borinshteyn, Yevgen Ruslavovych
Іванова, Наталія Володимирівна
Ivanova, Nataliya Volodymyrivna
Keywords: стратегії мислення
соціокультурна реальність
українське суспільство
економічне мислення
евристичне мислення
strategies of thinking
social and cultural reality Ukrainian society
economic thinking
efficient thinking
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Борінштейн Є. Р. Стратегії мислення сучасної соціокультурної реальності: соціально - філософський аналіз / Є. Р. Борінштейн, Н. В. Іванова // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2015. – № 2. – С. 31-39.
Abstract: Розглянуто особливості творення сучасної соціокультурної реальності українського суспільства в контексті соціально-філософської парадигми. Проаналізовано стратегії мислення, які є чинниками змін і проектування соціуму, життєдіяльності людини. Здійснено аналіз соціокультурних ризиків у трансформації духовно-онтологічних стратегій мислення. The article is devoted to the consideration of the features of creation of modern socio-cultural reality in the context of socio-philosophical paradigm. The author conducts the analysis of the strategies of thinking that are the factors of changes and of design of society and of human life. The paper contains the analysis of the socio-cultural risks in the transformation of spiritual and ontological thinking strategies.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7544
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borinshteyn Yevgen Ruslavovych 2015 2.pdf746.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.