Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/748
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПетрусенко, Сергій Юрійович-
dc.contributor.author-
dc.contributor.authorPetrusenko, Sergiy Yuriyovych-
dc.date.accessioned2018-10-22T09:49:04Z-
dc.date.available2018-10-22T09:49:04Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationПетрусенко, С. Ю. Педагогічні умови професійного становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладі [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Сергій Юрійович Петрусенко; наук. кер. Т. Ю. Осипова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2008. – 293 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/748-
dc.description.abstractУ дослідженні визначено й науково обґрунтовано сутність понять «професійне становлення молодих учителів у загальноосвітньому на-вчальному закладі», «адаптація», «самовизначення», «самореалізація», «наставництво», «наставник»; розкрито складові процесу професійного становлення учителів-початківців у загальноосвітньому навчальному закладі; визначено педагогічні умови, визначено критерії та рівні професійного становлення молодих учителів. The dissertation research is devoted to the problem of young teachers’ professional development in a comprehensive institution: essence of such terms as «young teachers’ professional development in a comprehensive in-stitution», «adaptation», «self-determination», «self-realization», «mentor» are defined and scientifically grounded; the components of young teachers’ professional development in a comprehensive institution process are detalized; pedagogic conditions aiming at cooperation of teachers with different terms of work are defined; the system of pedagogic guidance in a comprehentive institution is perfected by means of a corresponding school creation; involvement of young teachers to a research and methodological activity in a comprehentive institution; the criteria of professional development are defined.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпрофесійне становленняuk
dc.subjectадаптаціяuk
dc.subjectсамовизначенняuk
dc.subjectсамореалізаціяuk
dc.subjectмолодий учительuk
dc.subjectнаставництвоuk
dc.subjectprofessional developmentuk
dc.subjectadaptationuk
dc.subjectself-determinationuk
dc.subjectself-realizationuk
dc.subjectyoung teacheruk
dc.subjectguidanceuk
dc.subjectmentor comprehentive institutionuk
dc.titleПедагогічні умови професійного становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладіuk
dc.title.alternativePedagogic Conditions of Young Teachers’ Professional Development in a Comprehensive Institutionuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Петрусенко Сергій Юрійович.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.