Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/743
Title: Psychological analysis of intra persona conelict
Other Titles: Психологічний аналіз внутрішньоособистісного конфлікту в учнів-підлітків
Authors: Kovalchk, Z.
Ковальчук, З. В.
Keywords: intrapersonal conflict
adolescent
coping strategies
boundary condition
self-concept
внутрішньоособистісний конфлікт
підліток
копінг-стратегії
пограничний стан
Я-концепція
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Ковальчук, З. Я. Психологічний аналіз снутрішньоособистісного конфлікту в учнів-підлітків / З. Я. Ковальчук // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2017. – № 3. – С. 73-77.
Abstract: The article deals with the phenomenon of interpersonal conflict in secondary school students. The survey involved 53 respondents including 30 girls and 23 boys aged from 12 to 14 using the following methods: E. Fantalova’s ValueAttainability Ratio in Various Life Spheres Scale; Lazarus’ Coping Test; Butler and Haigh’s Correlation between the Actual and Ideal Self Test and Eysenck Personality Questionnaire. According to the research results, intrapersonal conflict was detected in 35 children (66%). One of the most effective psychological technologies for intrapersonal conflict elimination in children and adolescents is socio-psychological training whose positive effect is ensured by the basic principles of working in the group. It should involve exercises for the formation of an adequate self-esteem; for the development of empathy and tolerance. Also, the training sessions should include exercises to eliminate anxiety, reduce aggression and to control it; to form the ability to make decisions independently, considering their consequences (both positive and negative) and bear responsibility for them, etc.У статті автор розкриває сутність внетріішньоособистісного конфлікту, аналізує зарубіжну та вітчизняну літературу з цієї проблеми. Зокрема, подано бачення проблеми науковців психоаналітичного напрямку, гештальт-психології, через концепцію когнітивного дисонансу, представників гуманістичної, екзистенційної психології, концепції психосинтезу, діяльнісного підходу та інших. Було проведено емпіричне дослідження, у якому взяли участь 53 школяра загальноосвітньої школи віком від 12 до 14 років. Було використано комплекс із 4 методик: методика «Рівень співвідношення «цінності» і «доступності» в різних життєвих сферах» (О. Б. Фанталової), копінг-тест Лазаруса, тест відмінностей між ідеальним і реальним Я (Батлера-Хайга) і тест Айзенка «Самооцінка психічних станів». За результатами дослідження у 66% підлітків загальноосвітньої середньої школи було виявлено внутрішньоособистісний конфлікт. Також показано, що лише у 5 із 53 підлітків показники за всіма методиками знаходяться в межах норми; у 15 дітей – показники в нормі за 3 методиками; у 22 дітей – лише за 2; і в 11 дітей лише за однією методикою показники не перевищують норми. Дітей, у яких показники за всіма 4, чи хоча б 3 методиками, були б високі – не виявлено. Обґрунтовано потребу в розробці соціальнопсихологічного тренінгу як одного з методів нейтралізації внутрішньоособистісного конфлікту та проведення повторного зрізу даних.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/743
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ковальчук З. Я..pdf228.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.