Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7269
Назва: До питання про типологію українського лобізму
Інші назви: Political background of the modern educational model of Azerbaijan
Автори: Лубінець, Дмитро Валерійович
Ключові слова: лобізм
типологія
англосаксонська модель
європейська модель
корпоративізм
фінансово-промислові групи
олігархія
GR
Дата публікації: 2019
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Лубінець Д. В. До питання про типологію українського лобізму / Д. В. Лубінець // Політикус : наук. журнал. – 2019. – № 4. – С. 34-40.
Короткий огляд (реферат): Визначення типології українського лобізму актуальне не тільки в контексті теоретичного аналізу його системних проявів, а й для вироблення адекватних практичних дій із його легітимізації, інституалізації та демократизації з урахуванням світового досвіду. Метою статті є виявлення типологічних особливостей українського лобізму шляхом визначення кореляційних зв’язків між його конкретними проявами та відомими у світовій практиці моделями, типами і формами лобі-діяльності. Методами, використаними під час написання статті, були: метод компаративного аналізу, ме- тоди теоретичного узагальнення, аналізу і синтезу, а також структурно-функціональний метод. У статті доведено, що по відношенню до двох найбільш відомих моделей лобізму – англосаксонської та континентальної (європейської) – український лобізм, ураховую- чи відсутність законодавчого врегулювання, офіційно визначеного та зареєстрованого переліку суб’єктів лобіювання, займає місце, ближче до європейської моделі. Із точки зору виокремлення плюралістичного та корпоративістського підходу до лобіювання український лобізм відповідає більшості критеріїв корпоративістської моделі з фактичною монополією на лобізм із боку олігархічних груп і державних структур (як внутрішніх лобістів). Відсутність прозорості і правового врегулювання лобізму, наявність у ньому корупційної складової частини зумовлює його визначення як «тіньового». Особливостями українського лобізму є поширеність т. зв. «вмонтованого» лобізму, коли державний службовець або народний депутат є водночас і об’єктом, і суб’єктом лобістського впливу і обслуговує або інтереси власного бізнесу, або інтереси фінансово-промислових угруповань. Демократичні перетворення останніх років і, перш за все, зростання громадянської свідомості суспільства відкрили певне «вікно можливостей» для більшого поширення публічних методів лобізму, залучення до нього як прозорих посередників-професіоналів у вигляді консалтингових та GR-фірм, так і широкі кола громадянського суспільства. Набуття вітчизняним лобізмом прозорих, демократичних і правових форм залежить від успішного розвитку трьох взаємопов’язаних процесів: прийняття і реалізації антикорупційного законодавства, подальшого зростання громадського активізму та законодавчого унормування лобідіяльності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7269
Розташовується у зібраннях:2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lubinets.pdf291.08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.