Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7095
Title: Сучасні підходи до вивчення ідентичності особистості юнацького віку
Other Titles: Modern approaches to studing indentity of personality at youth age
Authors: Ревенко, С. П.
Keywords: ідентичність
ідентифікація
самоідентичність
професійна ідентичність
соціальна ідентичність
етнічна ідентичність
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Ревенко С. П. Сучасні підходи до вивчення ідентичності особистості юнацького віку / С. П. Ревенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2013. – № 7. – С. 196-199.
Abstract: he development and stages of identity formation in adolescence, different approaches to the definition of "identity", the main aspects and types of identity. Attention is paid to the influence of life spheres on the formation of identity at youth age, as this is an important regulator of self-consciousness and socialization of a person. It promotes the formation of mature and then professional personality’s identity. Identity is understood as a result of self-consciousness and self-determination. The result of these processes is a dynamic system of views about oneself, estimation of one’s own thoughts, acts, feelings, interests, ideals, assessment of oneself as a personality, assessment of one’s own place in the world and so on. У статті розглядаються сучасні погляди та етапи становлення ідентичності в юнацькому віці, різні підходи до визначення поняття «ідентичність», основні аспекти та види ідентичності, формування ідентичності в студентському віці, тому що це є важливим регулятором самосвідомості та соціалізації людини, що сприяє формуванню зрілої, а в подальшому професійної ідентичності особистості.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7095
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Revenko.pdf380.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.