Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКоргун, Лариса Миколаївна-
dc.contributor.authorКоргун, Лариса Николаевна-
dc.contributor.authorKorhun, Larysa Mykolayivna-
dc.date.accessioned2020-03-05T12:55:04Z-
dc.date.available2020-03-05T12:55:04Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКоргун Л. Н. Особенности познавательной деятельности детей с нарушениями слуха в условиях рекреации / Л. Н. Коргун // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 134-139.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6875-
dc.description.abstractThe early auditory deprivation essentially changes the entire motion of further child’s development. Human’s speech cannot be formed independently in conditions of the significant disturbance of the child’s hearing. It decodes the signals, which come from the outside. The gestures language that is appearing instead of the sound speech is not capable of reflecting entire range of the complex connections between the objects of the real world and it is not the absolutely adequate substitute of the verbal speech as the instruments of thinking. The process of forming the concepts proceeds sufficiently slowly. The hearing impairment and the speech maldevelopment entail changes in the development of cognitive processes of the child, in the formation of his/her volitional behavior, emotions and feelings, character and other aspects of the personality that may contribute to the socio-psychological states of child’s disadaptation. Ранняя слуховая депривация существенным образом изменяет весь ход дальнейшего развития ребенка и требует специальной организации воспитательного процесса, поиска обходных путей и более тщательного отбора его содержания. Необходимо жестко структурировать подаваемый детям материал, упрощать его словарно-грамматические формы, выделять наиболее значимую информацию в виде отдельных блоков; максимально использовать наглядный материал: рисунки, буклеты, информирующие ребенка о предполагаемых событиях, о режиме дня, о посещаемых достопримечательностях и проводимых мероприятиях. Употребляемый воспитателем словесный ряд должен быть максимально выверенным, освобожденным от излишней информации и доступным по содержанию для усвоения неслышащими, а приемы деятельности алгоритмизированы, замедлены и многократно воспроизводимы.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectearly auditory deprivationuk
dc.subjectspecial features of the deaf children’s cognitive activityuk
dc.subjectrecreative behavior of children with disturbances of hearinguk
dc.subjectранняя слуховая депривацияuk
dc.subjectособенности познавательной деятельности детей с нарушениями слухаuk
dc.subjectрекреативное поведение детей с нарушениями слухаuk
dc.titleОсобенности познавательной деятельности детей с нарушениями слуха в условиях рекреацииuk
dc.title.alternativeОсобливості пізнавальної діяльності дітей з порушеннями слуху в умовах рекреаціїuk
dc.title.alternativeSpecial features of the deaf children’s cognitive activity in the conditions of recreationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korgun.pdf230.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.