Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6852
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВласова, О. І.-
dc.contributor.authorГуленко, А. С.-
dc.date.accessioned2020-03-05T09:13:12Z-
dc.date.available2020-03-05T09:13:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВласова О. І. Суб’єктивне благополуччя дитини як орієнтир психологічного супроводу в закладах рекреаційного типу / О. І. Власова, А. С. Гуленко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 29-33.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6852-
dc.description.abstractThis article focuses on the issue of the subjective well-being as a benchmark of psychological support in the establishments of recreational type. The article highlights the specific features of the activities in these recreational institutions, especially their educational and entertainment socialization. It also describes different aspects of life as the update and contemporary source of children’s vital energy. The organization of psychological services in the recreational and healthcare establishments is characterized detailed. The importance of studying the construct and contents of psychological well-being for the development of a meth- odological model evaluating the performance of recreational establishments is theoretically proved. The results of the empirical study of psychological peculiarities of formation of the whole personality of a student were being obtained within the project of the fundamental research, which was conducted at the Faculty of Psychology of Taras Shevchenko National University of Kyiv in 2014. У статті висвітлено особливості діяльності рекреаційних закладів, особливості їх освітньо-дозвільної соціалізації. Описано аспекти життєдіяльності як джерела поновлення життєвої енергії. Охарактеризовано організацію психологічної служби в умовах рекреаційно-оздоровчого закладу. Теоретично обґрунтовано важливість дослідження конструкту психологічного благополуччя для розроблення методологічної моделі оцінки ефективності роботи рекреаційних закладів. Описано результати емпіричного дослідження психологічних особливостей формування цілісної особистості студентів в рамках реалізації проекту фундаментального наукового дослідження, яке здійснюється на факультеті психології КНУ імені Тараса Шевченка у 2014 році. Це – україномовна адаптація методик дослідження, компресія психодіагностичних матеріалів, факторний, кластерний та кореляційний аналіз.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectrecreational establishmentsuk
dc.subjecteducational and entertainment socialization aspects of lifeuk
dc.subjectsubjective well-being of a personuk
dc.subjectintegrityuk
dc.subjectintegrated personalityuk
dc.subjectthe meaning of life orientationuk
dc.subjectlife existenceuk
dc.subjectрекреаційні закладиuk
dc.subjectосвітньо-дозвільна соціалізаціяuk
dc.subjectаспекти життєдіяльностіuk
dc.subjectсуб’єктивне благополуччя особистостіuk
dc.subjectцілісністьuk
dc.subjectцілісна особистістьuk
dc.subjectсмисложиттєві орієнтаціїuk
dc.subjectжиттєві екзистенціїuk
dc.titleСуб’єктивне благополуччя дитини як орієнтир психологічного супроводу в закладах рекреаційного типуuk
dc.title.alternativeСубъективное благополучие ребенка как ориентир психологического сопровождения в учреждениях рекреационного типаuk
dc.title.alternativeChild’s subjective well-being as a benchmark of psychological support in the recreational establishmentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vlasova, Hulenko.pdf355.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.