Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6805
Title: | Я-концепція як чинник професійного становлення особистості психолога |
Other Titles: | Я-концепция как фактор профессионального становления личности психолога Self-concept as a factor of professional growth of psychologist |
Authors: | Водолазська, Ольга Олегівна Водолазская, Ольга Олеговна Vodolazska, Olha |
Keywords: | personality professional development self-concept self-actualization motivation life-purpose orientations особистість професійне становлення Я-концепція самоактуалізація мотивація сенсо-життєві орієнтації |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Водолазська О. О. Я-концепція як чинник професійного становлення особистості психолога / О. О. Водолазська // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 11. – С. 77-81. |
Abstract: | This study investigates the self-concept as a factor of professional growth of a psychologist. The profession for a human is a source of livelihood and a means of personal fulfillment. At the present stage of social and economic development it is an important problem of training a future psychologist, providing his / her formation as an active actor and it requires, firstly, proper training, and secondly, a great responsibility for the results of his / her professional activities. У статті викладені результати теоретико-емпіричного дослідження Я-концепції як чинника професійного становлення особистості психолога. Представлено аналіз значущих кореляційних зв’язків між показниками мотивації досягнення, властивостей особистості та показниками складових Я-концепції. Доведено, що Яконцепція є домінуючим чинником професійного становлення особистості психолога. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6805 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Vodolazska.pdf | 361.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.