Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6805
Title: Я-концепція як чинник професійного становлення особистості психолога
Other Titles: Я-концепция как фактор профессионального становления личности психолога
Self-concept as a factor of professional growth of psychologist
Authors: Водолазська, Ольга Олегівна
Водолазская, Ольга Олеговна
Vodolazska, Olha
Keywords: personality
professional development
self-concept
self-actualization
motivation
life-purpose orientations
особистість
професійне становлення
Я-концепція
самоактуалізація
мотивація
сенсо-життєві орієнтації
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Водолазська О. О. Я-концепція як чинник професійного становлення особистості психолога / О. О. Водолазська // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 11. – С. 77-81.
Abstract: This study investigates the self-concept as a factor of professional growth of a psychologist. The profession for a human is a source of livelihood and a means of personal fulfillment. At the present stage of social and economic development it is an important problem of training a future psychologist, providing his / her formation as an active actor and it requires, firstly, proper training, and secondly, a great responsibility for the results of his / her professional activities. У статті викладені результати теоретико-емпіричного дослідження Я-концепції як чинника професійного становлення особистості психолога. Представлено аналіз значущих кореляційних зв’язків між показниками мотивації досягнення, властивостей особистості та показниками складових Я-концепції. Доведено, що Яконцепція є домінуючим чинником професійного становлення особистості психолога.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6805
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vodolazska.pdf361.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.