Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6789
Назва: Особливості реалізації дуального навчання та синергетична методологія
Інші назви: Features of dual learning implementation and synergetic metodology
Автори: Мірошниченко, Андрій Анатолійович
Miroshnychenko, Andrii Anatoliiovych
Ключові слова: освіта
синергетика
біфуркація
аттрактор
самоорганізація
хаос
дуальне навчання
education
synergetics
bifurcation
attractor
self-organization
chaos
dual learning
Дата публікації: 2019
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Мірошниченко А. А. Особливості реалізації дуального навчання та синергетична методологія / А. А. Мірошниченко // Наукове пізнання: методологія та технології. - 2019. - №3. - С.64-69.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються вимоги до освітніх результатів, які орієнтують педагога на використання інструментарію, адекватного рівню розвитку сучасних технологій подання, зберігання, обробки, передачі інформації та особистим потребам студентів XXI століття. Наукове дослідження присвячено філософському осмисленню сучасної постнекласичної наукової парадигми, яка вимагає переходу до синергетичної методології дослідження педаго- гічних процесів. Таку парадигму варто творчо використовувати як у наукових дослідженнях, так і в практичній роботі педагогів навчальних закладів. Не підмінюючи собою загальних педагогічних, психологічних, культурологічних підґрунть та освітніх концепцій, філософія як системне бачення проблем і перспектив розвитку освіти повинна насамперед розглядати фундаментальні світоглядні запити. У цьому контексті ста- виться питання про застосування синергетики та синергетичного підходу, які вдало відбива- ють різні рівні розгляду застосовності й взаємодії синергетики й освіти. Синергетику пропонується використовувати як у самій освіті, для цілей освіти, так і за- діяти синергетичність самого процесу освіти. Тут особливо корисним може стати міждис- циплінарний підхід. У публікації крізь призму філософії здійснена спроба визначити та переосмислити результа- ти досліджень питань характеру використання синергетичної методології стосовно освіт- ніх процесів у дуальному навчанні. У статті доводиться, що освітня синергетика застосовує універсальні характеристики самоорганізованих систем дуального навчання. Розкрито підхо- ди реалізації синергетичних стратегій до освітніх систем різних рівнів організації. Досліджуються причини, наслідки та специфіка сучасної постнекласичної наукової пара- дигми, яка вимагає переходу до синергетичної методології дослідження педагогічних процесів та систем, що є відгуком на постмодерністські тенденції у гуманітарних науках. The article deals with the requirements for educational results that orient the teacher to the usege of tools, adequate level of development of modern technologies of presentation, storage, processing, transfer of information and students’ personal needs of the XXI century. Scientific research is devoted to the philosophical understanding of the contemporary postclassical scientific paradigm, which requires a transition to a synergistic methodology for the study of pedagogical processes. It should be used creatively both in scientific research and in the teachers’ practical work in educational institutions. Without replacing the common pedagogical, psychological, cultural backgrounds and educational concepts, philosophy, as a systemic vision of problems and prospects for the development of education, must first and foremost address fundamental worldviews. In this context, the question of the use of synergetics and synergy approach, which successfully reflect the different levels of consideration of the applicability and interaction of synergies and education, is raised. Synergetics are suggested to be used both in education, for educational purposes, and to use synergies in the education process itself. An interdisciplinary approach may be particularly useful here. The publication, through the lens of philosophy, attempts to define and rethink the results of research into the nature of the use of synergistic methodology for educational processes in dual learning. The article proves that educational synergetics uses universal characteristics of self-organized systems of dual learning. The approaches to the implementation of synergies to educational systems of different levels of the organization are revealed. The causes, consequences and specificity of the modern post-nonclassical scientific paradigm, which requires a transition to a synergistic methodology for the study of pedagogical processes and systems, that is a response to postmodern trends in the humanities, are investigated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6789
Розташовується у зібраннях:2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Miroshnychenko 2019 3.pdf1.24 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.