Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6779
Назва: Аналіз та класифікація вірогідних ризиків у галузі освіти (Ч. ІІ)
Інші назви: Анализ и классификация вероятных рисков в сфере образования (Ч.ІІ)
Analysis and classification of possible risks in the field of education
Автори: Черненко, Наталія Миколаївна
Черненко, Наталия Николаевна
Chernenko, Natalia Mykolaivna
Ключові слова: risk
possible risk
educational sphere
ризик
вірогідний ризик
галузь освіти
Дата публікації: 2014
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Черненко Н. М. Аналіз та класифікація вірогідних ризиків у галузі освіти (Ч. ІІ) / Н. М. Черненко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 218-222.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the results of the expert assessment of groups of possible risks in the educational sphere, for example, administrative, informational and communicative, socio-cultural, teaching and methodological. The administrative risk has been specified in the article; it is considered as a characteristic of an administrative activity, which is performed in a situation of uncertainty caused by insufficiency of informational awareness, in the process of making an alternative decision by a manager, the criterion of efficiency of which is associated with the possibility of manifestation of negative conditions of realization. It has been also determined that this group of possible risks includes the following: risk of wrong planning of educational institution’s activity; risk of destabilization of educational institution’s work, which is caused by disturbance of time-management, labour discipline, shifts, standard labour hours, leave schedule, rules of business trips etc; risk of applying innovations at educational institutions; risk of incorrect management decision making; risk of inaccurate prognosis. У статті презентовано виявлені за допомогою методу експертного оцінювання вірогідні ризики у галузі освіти та охарактеризовано їх групи (управлінські, інформаційно-комунікаційні, соціокультурні, навчально-методичні).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6779
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Chernenko.pdf236.63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.