Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХарченко, Н. В.-
dc.date.accessioned2020-02-27T11:19:01Z-
dc.date.available2020-02-27T11:19:01Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationХарченко Н. В. Психолінгвістичні підходи щодо розвитку в дошкільників операцій і дій аудіювання художніх творів / Н. В. Харченко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 207-213.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6777-
dc.description.abstractThe article deals with the problem of development of preschoolers’ skills of operations and actions of artistic works comprehension. On the basis of the analysis of scientific literature, it has been stated that in preschool childhood the listening comprehension development has two stages: from the understanding of the “plane of meaning” to the understanding of the “plane of content”. The complex of listening comprehension operations and actions which is necessary to form at the preschool age has been distinguished. The psycholinguistic ways of the development of preschoolers’ operations and actions of artistic works listening comprehension and understanding have been offered. У статті розглянуто актуальність проблеми розвитку в дошкільників аудіативних операцій і дій. На основі аналізу наукової літератури з’ясовано, що в дошкільному дитинстві розвиток розуміння художнього твору проходить два ступеня – від розуміння “плану значення” до розуміння “плану смислу”. Виокремлено комплекс аудіативних операції й дій, що потребують формування у дітей. Запропоновано психолінгвістичні шляхи розвитку в дітей операцій і дій сприймання й розуміння літературно-художніх творів.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectlisteninguk
dc.subjectspeech perceptionuk
dc.subjectunderstanding of speechuk
dc.subjectmeaninguk
dc.subjectcontentuk
dc.subjectartistic workuk
dc.subjectаудіюванняuk
dc.subjectзначенняuk
dc.subjectсприймання мовленняuk
dc.subjectрозуміння мовленняuk
dc.subjectсмислuk
dc.subjectхудожній твірuk
dc.titleПсихолінгвістичні підходи щодо розвитку в дошкільників операцій і дій аудіювання художніх творівuk
dc.title.alternativeПсихолингвистические подходы к развитию у дошкольников операций и действий аудирования художественных произведенийuk
dc.title.alternativePsycholinguistic approaches to the development of preschoolers’ skills of operations and actions of artistic works comprehensionuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khachenko.pdf282.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.