Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6759
Назва: Научно-педагогические концепты А. М. Богуш как содержательные компоненты языкового образования и речевого развития детей дошкольного возраста
Інші назви: Науково-педагогічні концепти А. М. Богуш як змістовні компоненти мовної освіти і мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку
Scientific and pedagogical concepts by A. M. Bohush as meaningful components of preschool children’s language education and speech development
Автори: Полевикова, О. Б.
Ключові слова: Bohush A. M.
scientific-pedagogical concept
preschool children language education and speech development
Богуш А. М.
научно-педагогический концепт
языковое образование и речевое развитие детей дошкольного возраста
Дата публікації: 2014
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Полевикова О. Б. Научно-педагогические концепты А. М. Богуш как содержательные компоненты языкового образования и речевого развития детей дошкольного возраста / О. Б. Полевикова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 166-170.
Короткий огляд (реферат): The author substantiated the scientific-pedagogical concepts by A. M. Bohush in the preschool children’s language education and speech development. The semantic field of the term "concept" is clarified; the didactic concepts by the academician A. M. Bohush are identified in the context of study; the prospects for future problem research are set on. The scientist’s legacy has more than 600 papers on various aspects of preschool children’s language education and speech development, among them there are: monographs, textbooks, curricula, guidelines, articles, etc. It’s also men- tioned that they have not only the rationale for terminology field of Ukrainian young science branch, but also the refinement of studying the object and the subject, goals and objectives, as well as strategic guidelines. Автором статьи обоснованы научно-педагогические концепты А. М. Богуш в языковом образовании и речевом развитии детей дошкольного возраста. Выяснено семантическое поле термина «концепт»; выявлено лингводидактические концепты академика А. М. Богуш в контексте исследования; намечены перспективы дальнейших научных поисков обозначенной проблемы. Наследие учёного раскрывает терминологическое поле дошкольной лингводидактики, содержит обоснование методологических основ молодой отрасли украинской науки, целей и задач языкового образования, закономерностей, принципов, методов, форм, приёмов, средств речевого развития дошкольников.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6759
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Polievikova.pdf231.67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.