Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6758
Title: Технологія супроводу соціально-педагогічної практики майбутніх соціальних педагогів
Other Titles: Технология сопровождения социально-педагогической практики студентов-социальных педагогов
Technology of social teachers’ social and pedagogical practice support
Authors: Паскаль, Олена Вікторівна
Паскаль, Елена Викторовна
Paskal, Olena Viktorіvna
Keywords: social and pedagogical practice
technology support
social and pedagogical practices technology support
соціально-педагогічна практика
технологія супроводу
технологія супроводу соціально-педагогічної практики
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Паскаль О. В. Технологія супроводу соціально-педагогічної практики майбутніх соціальних педагогів / О. В. Паскаль // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 162-165.
Abstract: The article shows the problem of the organization of social and pedagogical practice of social workers and the support of the effective implementation of technology in the process. Technology support of social and pedagogical practice of social workers is a phased activity of teachers and students, aimed at helping with the formation of the subject (student) in solving the problems presented clearly, unambiguously interpreted flowchart of action, taking into account the actual conditions of the educational process, which allows to achieve the goals and desired outcomes, which can be quickly detected. A technology of tracking the socio-pedagogical practice of social workers includes the following steps. The initial stage, the purpose of which is self-education needs and their pre-planning, defines the general atmosphere and a way of a student-trainee to communicate with a child. The second stage of technology support of social and pedagogical practice of social workers is motivation, the stage of programming changes in his personality. There is some negative impact on the development of motivation in students’ internal conflicts and contradictions of personality (anxiety, aggression, dominance). At this stage, the technology involves tracking the implementation of organizational and activity model of the process of practical training. У статті розглянуто проблему організації соціально-педагогічної практики студентів-соціальних педагогів, ефективність реалізації технології супроводу цього процесу. Основну увагу приділено обґрунтуванню й експериментальній перевірці ефективності технології супроводу процесу практичної підготовки майбутніх соціальних педагогів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6758
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Paskal.pdf225.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.