Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6751
Title: Методика збагачення мовлення дітей старшого дошкільного віку фразеологізмами
Other Titles: Особенности экспериментальной методики обогащения речи детей старшего дошкольного возраста фразеологизмами
Peculiarities of experimental technique of enriching preschoolers’ speech with phraseological units
Authors: Мисан, Інна Володимирівна
Мысан, Инна Владимировна
Mysan, Inna Volodymyrivna
Keywords: phraseological units
phraseological meaning
method
purpose
objectives
content
methods
organizational forms
means of enriching speech
фразеологічні одиниці
фразеологічне значення
методика
мета
завдання
зміст
методи
організаційні форми
засоби збагачення мовлення
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Мисан І. В. Методика збагачення мовлення дітей старшого дошкільного віку фразеологізмами / І. В. Мисан // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 140-144.
Abstract: The article is devoted to the highlighting of the essence of methods of enriching preschoolers‟ speech with phraseological units. The author has examined the specificity of this technique, disclosed an integrated approach to the implementation of the proposed work on preschool children‟s language development by using idiomatic resources of their native language, represented its structural and semantic parameters and the results of systematization, classification and generalization of the methods of work on phraseological meaning and actualization of phraseological units in the statements of preschoolers. Enriching preschoolers‟ speech by means of phraseology consist in enlargement of their vocabulary by phraseological lexicon, which is more meaningful in semantics and perfect for expressive and stylistic design of statements than conventional vocabulary.Статтю присвячено висвітленню суті методики збагачення мовлення дітей дошкільного віку фразеологізмами. У ній розглянуто специфіку цієї методики, розкрито комплексний підхід до реалізації запропонованої роботи з розвитку мовлення дошкільників з використанням фразеологічних ресурсів рідної мови, репрезентовано структурні й змістові параметри та результати систематизації, класифікації й узагальнення методів роботи над фразеологічним значенням й актуалізацією фразеологічних одиниць у висловлюваннях дошкільників.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6751
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mysan.pdf234.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.