Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6744
Title: | Розвиток зв’язного мовлення дошкільника в мовленнєво-ігровій діяльності: лінгводидактичний аспект |
Other Titles: | Use of speech-play activity in the formation of preschooler’s coherent speech: linguodidactic aspect |
Authors: | Луцан, Надія Іванівна Lutsan, Nadiya Ivanivna |
Keywords: | coherent speech speech-play activity functions of the speech-play activity зв’язне мовлення мовленнєво-ігрова діяльність функції мовленнєво-ігрової діяльності |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Луцан Н. І. Розвиток зв’язного мовлення дошкільника в мовленнєво-ігровій діяльності: лінгводидактичний аспект / Н. І. Луцан // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 119-122. |
Abstract: | The article is devoted to the problem of the development of preschool age children’s coherent speech in speech-playing activity. The author notes that the development of coherent speech of preschool children is one of the core problems of preschool linguistics. Gaming activity takes an important place in the means of preschoolers’ coherent speech. The linguistic didactical aspect of speech-playing activity has been examined in the article. Speech-play activity is considered to be a two-component formation, based on the development of children's speech by means of a game. Статтю присвячено проблемі розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку в мовленнєво-ігровій діяльності. Розглядається лінгводидактичний аспект мовленнєво-ігрової діяльності. Проаналізовано якісні характеристики і функції мовленнєво-ігрової діяльності. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6744 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lutsan.pdf | 218.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.