Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6739
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКоргун, Лариса Миколаївна-
dc.contributor.authorКоргун, Лариса Николаевна-
dc.contributor.authorKorhun, Larysa Mykolayivna-
dc.date.accessioned2020-02-26T10:38:47Z-
dc.date.available2020-02-26T10:38:47Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКоргун Л. Н. Подготовка будущих воспитателей к работе в условиях инклюзии / Л. Н. Коргун // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 102-106.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6739-
dc.description.abstractBased on the use of the relations color test the attitude of future preschool teachers to children with special needs is shown. The concept of a “preschooler” created a positive effect on the almost all students and caused an emotional acceptance of the most testees. A color often associated with the definition of a "preschooler" is yellow. Also the students have demonstrated some relatively positive attitude to the concept of a "child with special needs". This concept is associated with the green color. In the reception of the definitions of an "abnormal child" and a "child with mental retardation" some negative attitude was prevailing. Associated color is gray. As a result of the methodology of general awareness of students regarding children with developmental disabilities its average level was dominating.У статті обгрунтовано необхідність спеціальної підготовки студентів факультету дошкільної педагогіки до роботи в умовах інклюзивної освіти. Для визначення готовності студентів до роботи в інклюзивних освітніх установах вивчені емоційні компоненти уподобання студентами понять, що позначають різні категорії дітей з особливими потребами. Запропоновано деякі форми удосконалення навчального процесу, таких його складових, як організація аудиторних практичних занять та позааудиторна виховна робота. Запропоновані зміни дозволили студентам подолати бар'єр неприйняття дітей з психофізичними вадами та виявилися досить ефективними для формування емоційно позитивного ставлення до них. В статье обоснована необходимость специальной подготовки студентов факультета дошкольной педагогики к работе в условиях инклюзивного образования. Для определения готовности студентов к работе в инклюзивных образовательных учреждениях изучены эмоциональные компоненты предпочтения студентами понятий, обозначающих различные категории детей с особыми потребностями. Предложены некоторые формы усовершенствования учебного процесса, таких его составляющих, как организация аудиторных практических занятий и внеаудиторная воспитательная работа. Предложенные изменения позволили студентам преодолеть барьер непринятия детей с психофизическими дефектами и оказались достаточно эффективными для формирования эмоционально положительного отношения к ним.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectinclusionuk
dc.subjectchildren with special needsuk
dc.subjectpsycho-physical defectuk
dc.subjectcolor stimuliuk
dc.subjectинклюзияuk
dc.subjectдети с особыми потребностямиuk
dc.subjectпсихофизический дефектuk
dc.subjectцветовые стимулыuk
dc.titleПодготовка будущих воспитателей к работе в условиях инклюзииuk
dc.title.alternativeПідготовка майбутніх вихователів до роботи в умовах інклюзіїuk
dc.title.alternativeTraining the students of the department of pre-school pedagogy for work under the inclusion conditionsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korhun.pdf215.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.