Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6682
Title: «Гаррі Поттер» Дж. К. Ролінґ: розвивальний потенціал дидактичної інтерпретації
Other Titles: Harry potter by j.k. rowling: the developmental potential of didactic interpretation
Authors: Астрахан, Наталія
Astrakhan, Natalia
Keywords: дидактична інтерпретація
розвиток особистості
творча самореалізація
духовно-інтелектуальна загадка
Дж. К. Ролінґ
«Гаррі Поттер»
didactic interpretation
personality development
creative self-realization
spiritual and intellectual riddle
J.K. Rowling
Harry Potter
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Астрахан Н. «Гаррі Поттер» Дж. К. Ролінґ: розвивальний потенціал дидактичної інтерпретації / Н. Астрахан // Наука і освіта. - 2019. - №4. - С.31-40.
Abstract: У статті цикл романів Дж. К. Ролінґ про Гаррі Поттера піддається рефлексії з погляду впливу на становлення і розвиток особистості читача-старшокласника. Метою статті є здійснення дидактичної інтерпретації романного циклу задля визначення розвивального щодо особистості потенціалу створюваної письменницею картини світу та концепції людини, визначення значущості смислів, віднайдених у процесі інтерпретації щодо впливу на аксіологічну сферу сучасної людини, осмислення «поттеріани» як певної розвивальної програми, підпорядкованої завданню підготовки молодої людини до завдань і викликів сучасності, пов’язаних із необхідністю навчання і розвитку протягом усього життя для гармонізації особистісного та загального буття. В процесі здійснення міждисциплінарного дослідження, гуманітарного за формальними та сутнісними ознаками, використовувалися загальнонаукові теоретичні методи вивчення літературних джерел, опису, аналізу, синтезу, інтерпретації; педагогічний та методичний методи спостереження, а також виховання та навчання засобами мистецтва; літературознавчі методи, зокрема герменевтичний, культурно-історичний, порівняльно-історичний. Дидактично спрямована інтерпретація, реалізована в межах статті, показує, що життя постає у просторі романного циклу про Гаррі Поттера як надскладна духовно-інтелектуальна загадка, яку можна розв’язати, лише докладаючи усіх зусиль розуму та серця, невпинно працюючи разом з усіма іншими людьми, щоразу виходячи на новий рівень усвідомлення завдань та можливостей їх вирішення. Тобто життя вимагає невпинного особистісного розвитку, а повна самореалізація людини, що вводить її у простір історії, веде до гармонізації особистісного та загального буття. Тільки на шляху особистісного розвитку та творчого існування у просторі історії можна вибудувати алгоритм дій, що можуть привести до дива – звичайного людського щастя, яке ґрунтується на любові й тому відкриває нові горизонти буття. The article is concerned with the novel series about Harry Potter by J. K. Rowling in terms of its influencing the formation and development of a high school reader’s personality. The purpose of the article is to carry out a didactic interpretation of the novel series in order to determine the personality developing potential of the picture of the world and the concept of man, created by the writer; to determine the significance of the meanings found in the process of interpretation of the influence on the axiological sphere of a modern person; to comprehend the saga as a programme for a young person, training for the tasks and challenges of the modern world, related to the need for lifelong learning and development in order to harmonize individual and general existence. While carrying out the interdisciplinary research, humanitarian according to its formal and substantive features, we used general scientific theoretical methods of studying literary sources, description, analysis, synthesis, interpretation; pedagogical and methodological methods of observation, as well as education and training by means of art; literary methods, in particular hermeneutic, cultural-historical, comparative-historical. The didactic interpretation of the article shows that life emerges in the space of the novel series about Harry Potter as a super-complex spiritual and intellectual riddle that can only be solved through the best efforts of the mind and heart, working tirelessly with all other people, each time taking on a new level of awareness of the tasks and the possibilities of solving them. That is, life requires constant personal development, and complete self-realization of a person, which introduces him or her into the space of history, leads to the harmonization of personal and general being. Only in the path of personal development and creative existence in the space of history can we build an algorithm of actions that can lead to a miracle - ordinary human happiness, which is based on love and therefore opens new horizons of being.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6682
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Astrakhan.pdf676.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.