Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6662
Title: Human factor in performing computer based and computerized tasks: systemic-structural activity theory perspective
Other Titles: Людський фактор у виконанні комп'ютерних завдань: перспектива системно-структурної теорії діяльності
Authors: Бедная, Инна Семеновна
Бідна, Інна Семенівна
Bedny, Inna Semenivna
Keywords: user experience
task analysis
design
complexity
reliability of human performance
досвід користувача
аналіз завдань
проектування
складність
надійність працездатності людини
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Bedny I. Human factor in performing computer based and computerized tasks: systemic-structural activity theory perspective / I. Bedny // Наука і освіта. - 2019. - №3. - С.47-53.
Abstract: The purpose of this article is to highlight the issues related to human-computer interaction (HCI) and demonstrate how application of the Systemic-Structural Activity Theory (SSAT) allows to solve some of the problems related to utilization of software. Wide spread HCI is a relatively new phenomenon. Today people of all ages use gadgets to connect with their friends and relatives, to purchase all kinds of necessities, to work, travel and play. Software developers are often concentrated on coding while ignoring the human element. The software intended for work that is used hundreds of times during the day should be designed differently from the interface for the customers that might have to use it once. SSAT considers human activity as a structure that unfolds in time. Suggested in this framework methods of analysis of human performance allows to analyze the structure of the task, find its critical points, determine the complexity of task performance and compare different versions of interface design to choose the best version. SSAT suggests new methods of algorithmic description of human performance that allow to conduct the qualitative analysis of the software used to perform the task and derive the quantitative measures of complexity. Special attention is paid to the decision-making process and to the reliability of human performance. The developed analytical methods can be used at the design stage when software does not exist yet. These methods help to choose the best design version saving a lot of resources at the early stages of the design process. Here we are going to demonstrate how applying these methods we can improve user experience by make the task performance less complex and more efficient. Метою даної статті є висвітлення проблем, пов'язаних із взаємодією людини з комп'ютером (HCI), і демонстрація того, як застосування системно-структурної теорії діяльності (SSAT) дозволяє вирішити деякі проблеми, пов'язані з використанням програмного забезпечення. Широке поширення HCI є відносно новим явищем. Сьогодні люди різного віку використовують гаджети, щоб спілкуватися зі своїми друзями і родичами, купувати все необхідне, працювати, подорожувати і грати. Розробники програмного забезпечення часто концентруються на кодуванні, ігноруючи людський фактор. Програмне забезпечення, призначене для роботи, яке використовується сотні разів протягом дня, має бути розроблено інакше, ніж інтерфейс для клієнтів, яким, можливо, доведеться використовувати його один раз. SSAT розглядає діяльність людини як структуру, яка розгортається в часі. Запропоновані в цій теорії методи аналізу продуктивності людини дозволяють аналізувати структуру завдання, знаходити її критичні точки, визначати складність виконання завдання і порівнювати різні варіанти дизайну інтерфейсу, щоб вибрати кращу версію. SSAT пропонує нові методи алгоритмічного опису продуктивності людини, які дозволяють проводити якісний аналіз програмного забезпечення, використовуваного для виконання завдання, і виводити кількісні показники складності. Особлива увага приділяється процесу прийняття рішень і надійності роботи людини. Розроблені аналітичні методи можуть бути використані на етапі проектування, коли програмне забезпечення ще не існує. Ці методи допомагають вибрати кращу версію дизайну, економлячи багато ресурсів на ранніх етапах процесу проектування. Тут ми збираємося продемонструвати, як за допомогою цих методів ми можемо поліпшити взаємодію з користувачем, зробивши виконання завдання менш складним і більш ефективним.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6662
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bedny.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.