Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6644
Назва: Experimental Programme of Future Teachers’ Pedagogical Facilitation in Terms of Higher Education
Інші назви: Експериментальна програма формування педагогічної фасилітації майбутніх учителів у педагогічному університеті
Автори: Halitsan, Olha Anatoliivna
Галицан, Ольга Анатольевна
Галіцан, Ольга Анатоліївна
Foksha, Olena Mykhailivna
Фокша, Елена Михайловна
Фокша, Олена Михайлівна
Baliuk, Anna Sergiivna
Балюк, Анна Сергіївна
Балюк, Анна Сергеевна
Ключові слова: facilitation
pedagogical facilitation
teacher-facilitator
formation
future teachers
pedagogical university
фасилітація
педагогічна фасилітація
вчитель-фасилітатор
формування
майбутні вчителі
педагогічний університет
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Halitsan O. A. Experimental Programme of Future Teachers’ Pedagogical Facilitation in Terms of Higher Education / O. A. Halitsan, O. M. Foksha, A. S. Baliuk // Наука і освіта. - 2017. - №12. - С.196-201.
Короткий огляд (реферат): The paper deals with pedagogical facilitation phenomenon and its potential in using by a modern teacher within the framework of teaching at school. The following indicators of the pedagogical facilitation maturity in future students have been distinguished: empathy, emotional intelligence, motivation for teaching, pedagogical thinking; awareness of the specifics of pedagogical communication, the need for communication, the ability for self-management in communication, perceptually interactive competence, non-verbal competence, communication attitude, reflexive pedagogical skills, self-esteem, professional self-awareness. An experimental programme for the formation of future teachers’ pedagogical facilitation has been designed and implemented into the educational process. The programme envisaged the enrichment of the material of normative disciplines (such as Pedagogy, Psychology, Methodology of Educational Work) with information on phenomenological signs of facilitation in the work of a teacher, providing students with knowledge of modern roles of a teacher as a facilitator, adviser, and tutor. The practical aspect of work with students involved the development of mechanisms of pedagogical facilitation – pedagogical support for the personal growth of students and pedagogical support of their educational achievements. The effectiveness of the designed programme has been verified by analyzing the dynamics of the manifestation of each indicator at the initial and final stages of the experiment. У дослідженні висвітлено функціональний зміст феномена «педагогічна фасилітація» та схарактеризовано своєрідність використання сучасним учителем потенціалу педагогічної фасилітації у межах професійнопедагогічної діяльності в школі. Спираючись на результати аналізу наукового фонду з проблеми, дослідницьку увагу зосереджено на показниках сформованості педагогічної фасилітації у студентів-майбутніх учителів, провідними з-поміж яких обрано: емпатійність, фасилятивність, емоційний інтелект, мотивацію на професійнопедагогічну діяльність, педагогічне мислення; обізнаність зі специфікою педагогічного спілкування, потребу у спілкуванні, здатність до самоуправління у спілкуванні, перцептивно-інтерактивну компетентність, невербальну компетентність, позицію у спілкуванні; рефлексивні педагогічні вміння, самооцінку, професійну самосвідомість. Ураховуючи змістове наповнення феномена педагогічної фасилітації та показники її сформованості, було розроблено та реалізовано на практиці експериментальну програму формування педагогічної фасилітації у студентів-майбутніх учителів. Програма передбачала збагачення матеріалу нормативних дисциплін («Педагогіка», «Психологія», «Методика виховної роботи») інформацією про феноменологічні ознаки фасилітації у роботі вчителя, озброєння студентів знаннями щодо сучасних рольових позицій педагога – фасилітатора, едвайзера, тьютора. Практичний бік роботи зі студентами передбачав відпрацювання ними механізмів педагогічної фасилітації – педагогічної підтримки особистісного зростання учнів та педагогічного супроводу їх навчальних досягнень. Ефективність реалізації експериментальної програми перевірено шляхом аналізу динаміки прояву кожного показника до та після проведення роботи зі студентами.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6644
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Halitsan.pdf558.25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.