Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6601
Title: ДєТКа як ефективний терапевтичний засіб
Other Titles: “ДеТКа” как эффективное терапевтическое средство
“Child creative constructology (prolegomenon)” as effective therapeutic method
Authors: Біла, І. М.
Keywords: child
creative activity
program of creative thinking development
дитина
творча діяльність
програма розвитку творчого мислення
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Біла І. М. ДєТКа як ефективний терапевтичний засіб / І. М. Біла // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 53-59.
Abstract: The article presents an efficient therapeutic method, which is the program of developing children’s creative thinking called “Child creative constructology (prolegomenon)”; it means using different methods, psychological and pedagogical principles of effective teaching. The solution of creative tasks stimulates creativity, inventive and adaptive abilities of children, normalizes their mental state. The impact of using creative training, achieving rehabilitative, therapeutic, developmental goals, the formation of creative and strategic thinking trends of children depends on the success of the integrated use of various methods of psychological and pedagogical principles of learning as part of a phased solution of their creative tasks. Програма розвитку творчого мислення дітей “Дитяча творча конструктологія”, що передбачає використання різноманітних методів та врахування психолого-педагогічних принципів навчання, виступає дієвим терапевтичним засобом. Розв’язування творчих задач стимулює творчу активність, винахідницькі та адаптивні здібності дитини, нормалізує її психічний стан.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6601
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bila.pdf373.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.