Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6565
Назва: Future Engineers’ Psychological Readiness For Common Competencies Development In The Process of Studying “Professional Psychology”
Інші назви: Психологічна готовність майбутніх інженерів до розвитку загальних компетентностей при вивченні «професійної психології»
Автори: Pidbutska, Nina Viktorivna
Підбуцька, Ніна Вікторівна
Knysh, Anastasiia
Книш, Анастасія Євгенівна
Chala, Yulia
Чала, Юлія Миколаївна
Ключові слова: common competencies
engineering students
professional development
social science and humanities
загальні компетентності
майбутні інженери
професійний розвиток
соціально-гуманітарні дисципліни
інтегративний підхід
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Pidbutska N. V. Future Engineers’ Psychological Readiness For Common Competencies Development In The Process of Studying “Professional Psychology" / N. V. Pidbutska, A. Knysh, Y. Chala // Наука і освіта. - 2015. - №11. - С.133-138.
Короткий огляд (реферат): The paper deals with the issue of psychological readiness of engineering students for the development of common competencies while studying the course “Professional Psychology”. As an alternative to the existing education system, which provides classical social and humanities courses in the engineers’ curriculum, it is proposed to create integrative courses that place social studies and humanities in a profession-related context. The aim of the article is to evaluate the psychological readiness of future engineers for the development of common competencies through the “Professional Psychology” training. 30 students participated in the study (18 boys, 12 girls). Research methods are as follows: survey, statistical methods of data processing (Wilcoxon test for paired samples, factor analysis). According to the results of the study, having studied the course the students show a statistically significant increase in the self-assessment of such competencies as the ability to learn and master knowledge, generate new ideas, plan and manage time, make decisions. They also demonstrated positive attitude to the course, understanding its importance for the development of common competencies and readiness for further self-development. У статті розкривається проблема психологічної готовності студентів інженерних спеціальностей до розвитку за- гальних компетентностей при вивченні курсу «Професійна психологія». Розглядаються витоки скептичного став- лення студентів та викладачів інженерних спеціальностей до вивчення курсів соціально-гуманітарного циклу. В якості альтернативи існуючої системи освіти, що передбачає введення класичних соціально-гуманітарних курсів у програму навчання майбутніх інженерів, пропонується створення інтегративних курсів, які розміщають соціально- гуманітарні знання в контекст майбутньої професійної діяльності. У статті наводиться докладний опис курсу «Про- фесійна психологія», що викладається майбутнім інженерам, які навчаються в Національному технічному універси- теті «Харківський політехнічний інститут». Курс складається з трьох модулів: особистісного, професійного та інтег- ративного, під час вивчення якого студенти отримують можливість розвинути професійно важливі особистісні якості та сформувати ціннісне ставлення до навчання. У дослідженні прийняли участь 30 студентів: 18 хлопців та 12 дівчат. Основними методами дослідження виступали: анкетування, математичні методи обробки даних (критерій Вілкоксо- на для парних вибірок, факторний аналіз). У якості інструменту дослідження було використано анкету, спрямовану на визначення психологічної готовності студентів до розвитку загальних компетентностей у процесі вивчення «Про- фесійної психології». Опитування проводилося двічі: на початку та наприкінці курсу. Факторний аналіз даних, отри- маних під час дослідження дозволив засвідчити два чинники розвитку загальних компетентностей: практичну діяль- ність та внутрішнє ставлення до саморозвитку. За результатами дослідження визначено, що студенти після прохо- дження курсу «Професійна психологія» показують статистично значуще зростання в самооцінці компетентностей, пов`язаних з внутрішнім ставленням до саморозвитку (здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, генеру- вати нові ідеї, планувати та управляти часом, приймати обґрунтовані рішення, здатність до спілкування), а також демонструють позитивне ставлення до курсу, розуміння його важливості для розвитку загальних компетентностей та психологічну готовність до подальшого їх розвитку. Формування цих компетентностей пов’язано з високим рівнем осмисленості особистості, спрямованістю на саморозвиток, здатністю до постановки реалістичної життєвої та про- фесійної мети, усвідомленням можливостей особистісного росту в професійній діяльності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6565
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pidbutska.pdf585.64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.