Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6557
Title: Teaching Activities Self-Regulation by Means of Art Therapy
Other Titles: Саморегуляція педагогічної діяльності засобами арт-терапії
Authors: Hubina, Svitlana
Губіна, Світлана Іванівна
Keywords: self-regulation
emotional sphere regulation
teaching activities
future teachers
levels of selfregulation
methods of self-regulation
art therapy
musical art
arts and crafts
саморегуляція
регуляція емоційної сфери
педагогічна діяльність
майбутні вчителі
рівні саморегуляції
способи саморегуляції
арт-терапія
музичне мистецтво
декоративно-прикладне мистецтво
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Hubina S. Teaching Activities Self-Regulation by Means of Art Therapy / S. Hubina // Наука і освіта. - 2017. - №11. - С.114-119.
Abstract: The purpose of the article is to study the peculiarities of teaching activities self-regulation by means of art therapy. At the first stage of the study, future teachers (n=77) were suggested choose their own way of self-regulation among music, fine arts, as well as arts and crafts. The goal of the second stage was to determine the effectiveness of the influence on the psycho-emotional sphere of different ways of self-regulation. Therefore, the reaction of the respondents to their application was analyzed. Regression analysis was applied for processing the obtained results. The third stage involved determining the levels of pedagogical activity self-regulation by means of Academic Self-Regulation Questionnaire by R. M. Ryan and D. R. Connell. In order to study the relationship of self-regulation of pedagogical activity with motivation, Motivation for Success and Fear of Failure Inventory by A. Rean was used. The results of the study indicate that self-regulation is an integrative property of an individual, which combines intellectual, motivational, volitional, and emotional spheres. One of the psychological means of self-regulation is art therapy, which is a type of psychotherapy and psychological correction, based on art and creativity. According to the research outcomes, there is a positive relationship between the indicators of external regulation, internal motivation and the motivation to succeed. This indicates that the interest in teaching activity self-regulation is conditioned by the motivation to succeed. Основним елементом внутрішньої техніки педагога є регуляція його емоційної сфери, формування емоційної стійкості у професійній діяльності. Тому актуальним є дослідження особливостей саморегуляції майбутніх учителів, яка може сприяти свідомому, цілеспрямованому і результативному здійсненню професійно направлених дій, керуючись ціннісними мотивами, виробленням оптимального та гармонійного способу діяльності. Метою статті є дослідження особливостей саморегуляції педагогічної діяльності засобами арт-терапії. Для отримання емпіричних даних, з метою з’ясувати, які конкретні способи саморегуляції є найбільш прийнятними для майбутніх учителів, використовувались методи опитування, анкетування та експертних оцінок. На першому етапі емпіричного дослідження майбутні педагоги обирали власний найкращий спосіб саморегуляції серед різновидів музичного, образотворчого та декоративноприкладного мистецтв. На другому етапі було поставлено за мету визначити ефективність впливу на психоемоційну сферу різних способів саморегуляції. Тому було проаналізовано реакцію аудиторії на їх застосування. Для обробки отриманих результатів було застосовано методи кількісного та якісного аналізу, зокрема регресійний аналіз. Отримані дані було розглянуто як змінні у множинному регресійному аналізі. На третьому етапі для визначення рівнів саморегуляції педагогічної діяльності було використано опитувальник академічної саморегуляції Р. М. Райана і Д. Р. Коннелла. З метою дослідження взаємозв’язку саморегуляції педагогічної діяльності з мотивацією застосовано методику «Діагностика мотивації успіху і страху невдачі» А. А. Реана. Результати дослідження вказують на те, що саморегуляція майбутнього вчителя є інтегративною властивістю особистості, яка об’єднує її інтелектуальну, мотиваційну, вольову, емоційну сфери. Одним із психологічних засобів саморегуляції є арт-терапія – вид психотерапії та психологічної корекції, заснований на мистецтві та творчості. Музичний, образотворчий та декоративно-прикладний різновиди мистецтва можуть впливати на настрій, створювати його. Більшість майбутніх педагогів послуговуються прослуховуванням музики для зняття емоційного напруження та виявляють інтроектований і екстринсивний рівні саморегуляції педагогічної діяльності. Результати дослідження вказують на позитивні зв’язки між показниками зовнішнього регулювання, внутрішнього спонукання та мотивацією досягнення успіху. Це свідчить про те, що інтерес до саморегуляції педагогічної діяльності взаємообумовлений мотивацією досягнення успіху.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6557
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hubina.pdf578.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.