Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6528
Title: Self-esteem of emotional state and anxiety level of medical student’s personality
Other Titles: Самооцінка емоційного стану та рівень тривоги у студента медичного спрямування
Самооценка эмоционального состояния и уровень тревоги у студента медицинского направления
Authors: Perederko, Lesia
Передерко, Леся
Keywords: self-esteem
emotional state
anxiety level
student
самооцінка
емоційний стан
рівень тривоги
студент
самооценка
эмоциональное сосотояние
уровень тревожности
Issue Date: 2019
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Perederko L. Self-esteem of emotional state and anxiety level of medical student’s personality / L. Perederko // Наука і освіта. – 2019. – №2. – С. 28-34.
Abstract: The ecological environment, which includes the psychological sphere, is one of the key factors in the study of the social and professional maturity of the modern student. This study highlights the monitoring of student’s self-esteem of emotional state and anxiety level. The methods “Self-esteem of Emotional State” of Wessman A. & Rix D. and Taylor G. “Manifest Anxiety Scale” (with modification Norakidze V.), theoretical, empirical and statistical methods of research were used. The coefficient of determination showed that the model is suitable for practical application, as the resultant property is explained by the influence of the factor's characteristic. The high student’s self-esteem of emotional state influenced by the external factors, was followed by certain anxiety level. The research indicated the empirical connection between self-esteem of emotional state, anxiety level and influence of social factors. That’s created a background for further studying of this psychological circle. Екологічне середовище, в яке входить і психологічна сфера, є одним із ключових факторів у вивченні соціально-професійної зрілості сучасного студента. Тому метою даного дослідження став моніторинг самооцінки емоційного стану і рівня тривоги студента медичного спрямування. Було застосовано методики «Самооцінка емоційних станів» А. Уессмана і Д. Рікса, шкалу тривоги Г. Тейлора (з модифікацією В. Норакідзе), теоретичні, емпіричні та статистичні методи. Встановлено коефіцієнт детермінації, який свідчить, що використана модель придатна для практичного застосування оскільки результативна властивість пояснюється впливом факторної ознаки. Висока самооцінка емоційного стану сформована під впливом зовнішніх чинників супроводжувалася певним рівнем тривоги. Дослідження вказує на емпіричний зв'язок між самооцінкою емоційного стану, рівнем тривоги і впливом соціальних факторів. Виявлені результати можуть стати основою для подальших досліджень даного психологічного кола. Экологическая среда, в которое входит и психологическая сфера является одним из ключевых факторов в изучении социально-профессиональной зрелости современного студента. Поэтому целью данного исследования стал мониторинг самооценки эмоционального состояния и уровня тревоги студента медицинского направления. Были применены методики «Самооценка эмоциональных состояний» А. Уессмана и Д. Рикса, шкала тревоги Г. Тейлора (с модификацией В. Норакидзе), теореческие, эмпирические и статистические методы. Установлен коэффициент детерминации, который свидетельствует, что использована модель пригодна для практического применения так результативная свойство объясняется влиянием факторного признака. Высокая самооценка эмоционального состояния сформирована под влиянием внешних факторов сопровождается определенным уровнем тревоги. Исследование указывает на эмпирическую связь между самооценкой эмоционального состояния, уровнем тревоги и влияние социальных факторов. Выявленные результаты могут стать основой для дальнейших исследований данного психологического круга.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6528
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lesia Perederko.pdf743.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.