Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6519
Title: Современные проблемы дистанционного обучения в системе высшего образования России
Other Titles: Сучасні проблеми дистанційного навчання в системі вищої освіти України
Contemporary problems of distance course in the higher education system of russia
Authors: Самсонов, Павел
Keywords: дистанционное образование
цифровые технологии
педагогические стандарты
онлайн-курс
гибридные курсы
distance education
digital technologies
pedagogical standards
online course
hybrid courses
дистанційна освіта
цифрові технології
педагогічні стандарти
онлайн-курси
гібрідні курси
Issue Date: 2019
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Самсонов П. Современные проблемы дистанционного обучения в системе высшего образования России / П. Самсонов // Наука і освіта. – 2019. – №2. – С.13-17.
Abstract: В статье на основе глубокого анализа и обобщения различных данных об особенностях дистанционного обучения системы высшего образования России выделены три взаимосвязанные проблемы, которые прямо или опосредованно имплементируются в данных процесс. Во-первых, это культурно-психологическая проблема. Во-вторых, методическая, в-третьих, административно-организационная. In the article, three interrelated problems that are directly or indirectly implemented in the process data, are iden-tified on the basis of a very thoughtful analysis and generalization of various data on the features of distance course of the higher education system of Russia. First, it is a cultural and psychological problem. Secondly, it is methodical, thirdly – administrative and organizational. Based on the generalization of the available data, some aspects of solving these problems are revealed in the work. The main focus is on the choice of the most demanded disciplines, for example, English and others. At the same time, it indicates a high activity of enthusiasts, professionals who develop online courses. У статті на основі глибокого аналізу і узагальнення різних даних про особливості дистанційного навчання системи вищої освіти Росії виділені три взаємопов'язані проблеми, які прямо або опосередковано імплементуються в даних процес. По-перше, це культурно-психологічна проблема. По-друге, методична, по-третє, адміністративно-організаційна психологічна проблема.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6519
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pavel Samsonov.pdf674.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.