Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6496
Title: Future Primary School Teachers’ Art and Pedagogical Training Modernization
Other Titles: Модернізація художньо-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи
Authors: Doroshenko, Tetiana
Дорошенко, Тетяна Володимирівна
Minenok, Antonina Oleksiivna
Міненок, Антоніна Олексіївна
Миненок, Антонина Алексеевна
Sikura, Anita
Сікура, Аніта Йосипівна
Keywords: art and pedagogical training
directions of modernization
future primary school teacher
integration
humanization
copetence
художньо-педагогічна підготовка
напрями модернізації
майбутній учитель початкової школи
інтеграція
гуманізація
готовність
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Doroshenko T. Future Primary School Teachers’ Art and Pedagogical Training Modernization / T. Doroshenko, A. O. Minenok, A. Sikura // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С.50-57.
Abstract: The paper aims to determine the perspective directions of modernization of future primary school teachers’ art and pedagogical training. It has been found that the future elementary school teachers’ art and pedagogical competence is rather immature. The art and pedagogical training has the following disadvantages: instability of interest in art and pedagogical activities, limited erudition in art and methods of teaching it. Many students do not have the ability for creative self-realization, as well as the desire for self-development. Finding out the shortcomings has made it possible to determine the directions of modernization of the art and pedagogical training. The following directions of modernization of the art and pedagogical training of future primary school teachers have been distinguished: expansion and intensification of practical bases of training; implementation of personality development guidelines for training; taking into account modern tendencies in the development of art and pedagogy; ensuring integrity of materials of professionrelated disciplines and methods of teaching arts subjects with the introduction of variational approaches to learning. Мета статті полягає у визначенні перспективних напрямів модернізації художньо-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи. У дослідженні було застосовано аналітичні методи: письмові відповіді (анкетування); методи самоспостереження й самодіагностики студентів у художньо-педагогічній діяльності; опитування студентів і викладачів; виконання студентами завдань методично-творчого характеру; узагальнення тестових матеріалів; експертне оцінювання. Здійснений аналіз науково-методичної літератури засвідчив, що попри значні здобутки проблема підготовки вчителів початкової школи до художньо-педагогічної діяльності не знайшла достатнього висвітлення. Наразі постала необхідність у розробці навчальної стратегії, яка б ураховувала прогресивні ідеї освітнього розвитку, потреби загальної мистецької освіти молодших школярів у сучасних умовах, особливості художньо-педагогічної діяльності вчителя початкової школи. У статті розкрито сутність й зміст понять «готовність майбутнього вчителя початкової школи до художньо-педагогічної діяльності», «художньо-педагогічна підготовка»; виявлено особливості художньо-педагогічної підготовки студентів спеціальності «Початкова освіта». У процесі дослідження розроблено структуру зазначеної готовності, що поєднує в собі мотиваційно-потребовий, пізнавально-оцінний, творчо-активізаційний, комунікативно-експресивний та коригувально-рефлексивний компоненти, які системно охоплюють наявність художньої й педагогічної ерудиції студентів. У дослідженні взяли участь 250 студентів четвертих курсів. Визначено рівні готовності майбутніх учителів початкової школи до художньо-педагогічної діяльності, показники рейтингового пріоритету компонентів зазначеної готовності. На основі аналізу прогресивних ідей та новітніх концепцій освітнього розвитку, а також результатів проведеного дослідження окреслено напрями модернізації художньо-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи, які розглянуто з концептуальних позицій суб’єктно-особистісного підходу, що уможливлює самореалізацію кожного студента з погляду набуття ним особистісного смислу знань, індивідуального творчого художньо-виконавського досвіду.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6496
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Doroshenko.pdf620.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.