Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6492
Title: Risk Management in The Activities of a Modern University: a Comparative Analysis of British and Ukrainian Experience
Other Titles: Менеджмент ризиків діяльності сучасного університету: порівняльний аналіз британського та українського досвіду
Authors: Klochkova, Tetiana
Клочкова, Тетяна Іванівна
Sbruieva, Alina
Сбруєва, Аліна Анатоліївна
Pshenychna, Liubov
Пшенична, Любов Василівна
Keywords: modern university
activities
risk management
risk area
mitigation measures
сучасний університет
діяльність
менеджмент ризиків
зона ризику
заходи з мінімізації наслідків ризику
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Klochkova T. Risk Management in The Activities of a Modern University: a Comparative Analysis of British and Ukrainian Experience / T. Klochkova, A. Sbruieva, L. Pshenychna // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С.13-23.
Abstract: The characteristic of the regulatory, organizational and methodological basis of the implementation of risk management in the higher education of Great Britain and Ukraine at the national and institutional levels is given in the article through the application of a holistic set of theoretical and empirical methods. The regulatory framework and organizational structure of risk management in the universities of Great Britain and Ukraine are clarified; the typology of academic risks in the universities of Great Britain and Ukraine is characterized. Most of the focus is put on the identification and analysis of the high-priority risks which are incurred by modern universities in their activities, and common for all higher educational institutions in terms of the globalization, internationalization and massification of higher education. In particular, the key risks under study include the compliance risk, reputation risk, financial risk, the risks of student experience and staffing issues. The system of measures aimed at reducing the probability of occurrence of a particular risk type, or mitigating its consequences has been identified and generalized on the basis on the empirical data obtained as a result of applying the methods of analysis of the statutory and reporting documents of the British (the University of Oxford and the University of Cambridge) and Ukrainian universities (the universities of Sumy Region of Ukraine ‒ Sumy State University (SSU), Sumy National Agrarian University (SNAU), Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko (SSPU)). The effectiveness of implementing the risk management practice in the activities of the Ukrainian universities has been confirmed. The recommendations for the development of the risk management system in the Ukrainian higher education at the national and institutional levels are formulated based on the comparative analysis of the regulatory, organizational and methodological aspects of the issue under study. Провідною ознакою діяльності сучасного університету є її інноваційний характер. З урахуванням того, що інновації і зміни в діяльності університету є неминучими і відбуваються в умовах, що створюють певні ризики і невизначеність, нагальною необхідністю є не лише розуміння сутності таких ризикових подій, а й застосування заходів запобігання або мінімізації їх наслідків. Метою статті є характеристика нормативних, організаційних та методичних засад запровадження менеджменту ризиків у вищій освіті Великої Британії та України на держав- ному та інституційному рівнях. У статті з’ясовано нормативну базу та організаційну структуру менеджменту ризиків в університетах Великої Британії та України; схарактеризовано типологію ризиків в університетах; здійснено порівняльний аналіз процесів запровадження менеджменту ризиків у діяльність британських та укра- їнських університетів. Акцентується увага на ідентифікації та аналізі пріоритетних ризиків діяльності сучасних університетів. Зокрема, розглянуто такі ризики: нормативно-правової невідповідності, репутаційний, фінансо- вий, пов’язаний зі студентським контингентом, пов’язаний із науково-педагогічним персоналом. Схарактеризо- вано ключові зони ризику; виокремлено заходи, які можуть зменшити негативний вплив кожного виду ризику на діяльність сучасного університету. На основі емпіричних даних, отриманих у результаті застосування мето- дів аналізу документів звітності університетів, виявлено та узагальнено систему заходів, спрямованих на зни- ження ймовірності реалізації того чи іншого виду ризику або пом’якшення його наслідків. Підтверджено ефек- тивність використання практики менеджменту ризиків у діяльності вітчизняних університетів. На основі порів- няльного аналізу нормативного, організаційного та методичного аспектів розгляду досліджуваної проблеми сформульовано рекомендації щодо розвитку системи управління ризиками в українській вищій освіті на держа- вному та інституційному рівнях. Доцільні заходи включають, крім іншого, розробку стратегії управління ризи- ками, визначення інституційної методики виявлення та аналізу ризиків, організацію ведення обліку ризиків, здійснення систематичного моніторингу процесу управління ризиками, звітність про результати управління ризиками.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6492
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klochkova.pdf742.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.