Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6489
Title: Influence of Gender Behaviour on Peculiarities of Students’ Self-Attitude
Other Titles: Вплив типу гендерної поведінки на особливості самоставлення студентської молоді
Authors: Kaminska, Olga Volodymyrivna
Камінська, Ольга Володимирівна
Каминская, Ольга Владимировна
Keywords: gender behaviour
self-attitude
masculinity
androgyny
femininity
гендерна поведінка
самоставлення
маскулінність
андрогінність
фемінінність
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Kaminska O. V. Influence of Gender Behaviour on Peculiarities of Students’ Self-Attitude / O. V. Kaminska // Наука і освіта. - 2017. - №9. - С.11-115.
Abstract: The article deals with the problem of the influence of gender behavior on the peculiarities of student youth’s self-attitude which is relevant in contemporary psychological science. The importance of this issue is predetermined by the destructive effect of negative self-attitude on various aspects of human’s vital activity: features of the motivational sphere, the emotional state of the individual, his/her self-esteem, “I-concept”, the specific nature of interpersonal interaction, the productivity of educational activity. Due to the gender mainstreaming concepts in the student age, associated with the orientation based on the choice of the future marital partner, during this period, there is an evident influence of the gender behavior type on selfattitude, that determines the prospects of its study. The aim of the study has been realized in the work, namely, the relationship between the prevailing type of gender behavior and the specificity of personal self-attitude has been established. Within the empirical research, the methods of testing and questioning have been used. The following patterns have been revealed: the androgynous type of gender behavior is related to self-perception, but the sexually-undifferentiated, hyperfeminic type of girls’ gender behavior and the feminine type of boys – to self-rejection; the hypermasculinous type of boys is associated with inadequate positive self-attitude, the androgynous – with adequate self-attitude with elements of criticality, and the sexuallyundifferentiated – with inadequately critical self-attitude. В статті висвітлено актуальну у сучасній психологічній науці проблему впливу гендерної поведінки на особли- вості самоставлення студентської молоді. Важливість цього питання зумовлюється деструктивним впливом негатив- ного самоставлення на різноманітні аспекти життєдіяльності: особливості мотиваційної сфери, емоційний стан осо- бистості, її самооцінку, «Я-концепцію», специфіку побудови міжособистісної взаємодії, продуктивність навчальної діяльності. У зв’язку з актуалізацією гендерних уявлень, що відбувається в студентському віці, яка пов’язана з орієн- тацією на вибір майбутнього шлюбного партнера, в цей період вплив типу гендерної поведінки на самоставлення відчувається особливо гостро, що і зумовлює перспективність його дослідження. В процесі роботи реалізовано мету дослідження, а саме, встановлено взаємозв’язок між переважаючим типом гендерної поведінки та специфікою само- ставленням особистості. При проведенні емпіричного дослідження використовувались такі методи та методики: методика діагностики психологічної статі С. Бем; анкета дослідження гендерних стереотипів Г. Гейманса; тест- опитувальник самоставлення В.В. Століна; тест двадцяти тверджень самоставлення М. Куна і Т. Мак-Партланда. Для обробки результатів емпіричного дослідження застосовано методи математичної статистики: обрахування коефіціє- нту лінійної кореляції Пірсона, χ 2 -критерію Пірсона.На основі узагальнення отриманих результатів виділено три групи обстежених: перша група характеризується неадекватним позитивним самоставленням; друга – адекватним самоставленням із елементами критичності; третя група – неадекватним критичним ставленням до себе. Виявлено гендерні відмінності самоставлення: в хлопців вищі показники аутосимпатії та самовпевненості, тоді як в дівчат вищим є самоінтерес, самокерівництво та самопослідовність, а самоставлення в цілому є більш адекватним. Встано- влено, що для більшості дівчат характерна фемінінна, а для більшості хлопців – маскулінна модель поведінки. В меншої кількості осіб проявляється андрогінність, і лише в незначної кількості – статево-недиференційована поведі- нка.Дівчатам з фемінінним типом гендерної поведінки притаманна сформована гендерна ідентичність, натомість у феміннінних хлопців спостерігається конфлікт ролей. Виявлено такі закономірності: андрогінний тип гендерної поведінки пов'язаний з самоприйняттям, а статево-недифернційований, гіперфемінінний тип гендерної поведінки дівчат та фемінінний тип хлопців – з неприйняттям себе; гіпермаскулінний тип хлопців пов'язаний з неадекватним позитивним самоставленням, андрогінний – з адекватним самоставленням із елементами критичності, а статево- недиференційований – з неадекватно критичним самоставленням.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6489
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kaminska.pdf586.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.