Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6478
Title: The Use of Art Therapy in Psycho-Pedagogical Support of Children Affected By Internal Migration Processes in Ukraine
Other Titles: Використання арт-терапії у психолого-педагогічному супроводі дітей, постраждалих від внутрішніх міграційних процесів в україні
Authors: Skotna, Nadiia
Скотна, Надія Володимирівна
Pantiuk, Mykola
Пантюк, Микола Павлович
Sadova, Iryna
Садова, Ірина Ігорівна
Keywords: adaptation
art therapy
internal migration
rehabilitation
socialization
correction
anxiety
art therapy technologies
адаптація
арт-терапія
внутрішня міграція
реабілітація
соціалізація
корекція
технології арт-терапії
тривожність
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Skotna N. The Use of Art Therapy in Psycho-Pedagogical Support of Children Affected By Internal Migration Processes in Ukraine / N. Skotna, M. Pantiuk, I. Sadova // Наука і освіта. - 2017. - №9. - С.53-58.
Abstract: The article presents information about the state of internal migration in Ukraine, considers the methods and forms of providing psychological and pedagogical assistance to children who have become its victims. The criteria for a successful psychological and pedagogical adaptation to the conditions of life in the new socio-economic environment are systematized. The aim of the study is to explore the use of art therapy in correctional work with children affected by internal migration processes in Ukraine; on the basis of psychodiagnostic results to develop a program for psychocorrective, pedagogical, psychological and rehabilitative support. The following research methods were used: interviewing, R. Tamml, M. Dorky and V. Amen’s Anxiety Test, H. Lavrentieva and T. Titarenko’s Questionnaire “The Level of a Child’s Anxiety”, S. Veliieva’s methods “House. Tree. Man”. The analysis of the obtained results has shown that after art therapy classes a high index of anxiety among diagnosed children has normalized, their emotional and psychological status has stabilized, their self-esteem, self-belief and self-confidence have increased. У статті наведено відомості про стан внутрішньої міграції в Україні, розглянуто методи і форми надання психо- лого-педагогічної допомоги постраждалим від неї дітям. Систематизовано критерії успішної психолого-педагогічної адаптації останніх до умов життя в новому соціально-економічному середовищі. Мета дослідження: вивчити можли- вості використання арт-терапії в корекційній роботі з дітьми, постраждалими від внутрішніх міграційних процесів в Україні; на підставі психодіагностичних результатів розробити план проведення заходів психокорекційного, педаго- гічного та психолого-реабілітаційного характеру. Методи дослідження: а) аналіз психологічних, філософських, куль- турологічних, етнографічних та педагогічних джерел з проблеми дослідження; б) діагностичне вивчення психологіч- них особливостей дітей вимушених мігрантів із метою з’ясування змісту їхніх страхів та тривожності : включене спостереження; бесіда; аналіз продуктів діяльності (тематичні малюнки); в) арт-терапія, яка традиційно використо- вується для надання психолого-педагогічної допомоги дітям; г) тест для виявлення тривожності Р. Теммл, М. Доркі та В. Амен, опитувальник Г. П. Лаврентьєвої і Т. М. Титаренко “Рівень тривожності дитини”, методика С. В. Велієвої “Дім. Дерево. Людина”. Основні завдання дослідження: визначити вплив пропонованих нами методів арт-терапії на рівень тривожності, самооцінку й емоційний стан дітей. Загальна кількість респондентів – 24 (12 в експерименталь- ній та 12 у контрольній групі). Аналіз отриманих результатів дослідження показав, що після проведення занять з арт- терапії у діагностованих дітей унормувався високий індекс тривожності, стабілізувався емоційний та психологічний стан, підвищилася самооцінка, віра в себе та свої сили.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6478
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skotna.pdf565.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.