Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6469
Title: Psychodidactic Aspects of Future Teachers’ Creative Competence Formation
Other Titles: Психодидактичні аспекти формування креативної компетентності майбутніх учителів
Authors: Yalanska, Svitlana
Яланська, Світлана Павлівна
Moskalenko, Oksana
Москаленко, Оксана Анатоліївна
Marchenko, Valentyn
Марченко, Валентин Олександрович
Keywords: creative competence
creative educational environment
future teacher
pedagogical creativity
faculty of Physics and Mathematics
творча компетентність
креативне освітнє середовище
майбутній учитель
педагогічна творчість
фізико-математичний факультет
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Yalanska S. Psychodidactic Aspects of Future Teachers’ Creative Competence Formation / S. Yalanska, О. Moskalenko, V. Marchenko // Наука і освіта. - 2017. - №9. - С.11-15.
Abstract: The aim of the paper is to reveal the psychological peculiarities of the development of creative competence of future Physics and Mathematics teachers. The program which contributes to the development of creative competence of future teachers is presented in the article. The experiment involved 117 students-future teachers majoring in Physics and Mathematics (the experimental group consisted of 68 and was taught according to the designed program, and the control group – 50 persons – was taught using traditional methods). As a result of the experiment, there has been observed the increase of the level of creative competence in the experimental group of students, which is indicative of the efficiency of the designed program. It has been approbated during the courses “Psychology”, “Age Psychology”, “Psychology of Higher School”, “Organization of Scientific Research”, during the meetings of the scientific studio “The Way to Success”. Незважаючи на значну кількість психолого-педагогічних досліджень з розвитку педагогічної творчості, творчих здібностей студентів, магістрантів, аспірантів педагогічних вищих навчальних закладів, проблема роз- витку творчої компетентності майбутніх учителів залишається не достатньо вивченою. Мета статті полягає у розкритті психологічних особливостей розвитку творчої компетентності майбутніх учителів, зокрема, фізиків та математиків. Завдання дослідження полягають у розкритті змісту авторської програми розвитку творчої ком- петентності майбутніх учителів, визначенні результатів упровадження програми розвитку творчої компетент- ності майбутніх учителів на фізико-математичному факультеті педагогічного вишу. Для розв’язання поставле- них завдань було використано комплекс методів дослідження. Теоретичні: теоретичний аналіз, синтез, індукція, абстрагування, порівняння, узагальнення, систематизація; емпіричні: анкетування, тестування, метод експерт- них оцінок, інтроспекція; статистичні. Представлено програму, що сприяє розвитку творчої компетентності майбутніх учителів. Авторська програма передбачає створення спеціального навчально-виховного середовища у процесі підготовки вчителів у вищих навчальних закладах з такими характеристиками: а) установка на осо- бистісно-розвивальний компонент (ціннісно-педагогічна, мотиваційна компетенції); б) установка на діяльнісно- розвивальний компонент творчої компетентності (психолого-педагогічна, організаційна, методична компетен- ції); в) формування та розвиток педагогічного спілкування як творчого процесу на основі вербально- комунікативної, невербальної компетенцій; д) установка на фахове зростання на основі дидактичної, інфор- маційної компетенції, понятійного мислення; д) поглиблення опанування педагогічного досвіду (розвиток творчого мислення, компетенції самовдосконалення). Розкрито результати констатувального етапу досліджен- ня, формувального експерименту з розвитку творчої компетентності майбутніх учителів фізики та математики. Засоби авторської програми використовувалися під час вивчення курсів «Психологія», «Вікова психологія», «Психологія вищої школи», «Організація наукових досліджень», під час засідань наукової студії «Шлях до успіху». В результаті формувального експерименту з’ясовано зростання основних структурних компонентів професійної компетентності у майбутніх учителів експериментальної групи: особистісно-розвивального; діяльнісно-розвивального; комунікативного; фахового; опанування досвіду.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6469
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yalanska.pdf635.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.