Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6454
Назва: Эффективность вариативного компонента физического воспитания школьников с включением в него упражнений из национальных видов спорта
Інші назви: Ефективність варіативного компоненту фізичного виховання школярів із внесенням до нього вправ національних видів спорту
Effectiveness of variative component of pupils’ physical education with the inclusion of national sports exercises
Автори: Колокольцев, М. М.
Ключові слова: rural schoolchildren
indices of physical development
Buryat sports
variative component
сельские школьники
индексы физического развития
бурятские виды спорта
вариативный компонент
Дата публікації: 2014
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Колокольцев М. М. Эффективность вариативного компонента физического воспитания школьников с включением в него упражнений из национальных видов спорта / М. М. Колокольцев // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 8. – С. 92-97.
Короткий огляд (реферат): The article presents the results of the pedagogical experiment conducted in the senior classes of school №1 in Ust-Ordynskiy settlement, Irkutsk region. The study involved students of 14-15 years old, including 28 boys and 19 girls. Somatometric and physiometric measurements were taken and the estimation of the physical development of rural students was presented. During the experiment, it was found that the length and weight parameters of the pupils' body of control and experimental group are substantially identical. However, a significant increase in functional parameters, life and strength parameters in the experimental group of boys and girls was found. The proposed variative program of the third lesson, which includes elements of physical exercises of the Buryat national sports and games was more effective than the conventional curriculum for physical education of schoolchildren. В статье приведены результаты педагогического эксперимента, проведенного в старших классах МОУ СОШ №1 в п. Усть-Ордынский Иркутской области. Под наблюдением находились учащиеся 14-15-ти лет, из них 28 мальчиков и 19 девочек. Были проведены соматометрические и физиометрические измерения, а также представлена оценка физического развития сельских школьников. Показано, что включение в учебную программу по физической культуре вариативного компонента оказало существенные позитивные изменения ряда функциональных показателей, а также индексов физического развития у учащихся экспериментальной группы.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6454
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kolokoltsev.pdf534.38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.