Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6453
Title: Фізіолого-гігієнічне обґрунтування індивідуально-диференційованого підходу у фізичному вихованні дітей шкільного віку
Other Titles: Физиолого-гигиеническое обоснование индивидуально-дифференцированного подхода в физическом воспитании детей школьного возраста
Physiological and hygienic justification of individual and differentiated approach to physical education of schoolchildren
Authors: Калиниченко, Ірина Олександрівна
Keywords: physical education
children
individualization
differentiation
physical performance
adaptive capacity
functional and reserve capacity
фізичне виховання
школярі
індивідуалізація
фізична працездатність
диференціація
адаптаційний потенціал
функціонально-резервні можливості
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Калиниченко І. О. Фізіолого-гігієнічне обґрунтування індивідуально-диференційованого підходу у фізичному вихованні дітей шкільного віку / І. О. Калиниченко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 8. – С. 87-92.
Abstract: The paper presents the evaluation of adaptive and functional and reserve capacity of schoolchildren's organism for justification of individual and differentiated approach in physical education. The current selective individual observation over the pupils studying in classes with different amounts of physical activity organized within the timetable was conducted. The study involved 2,906 children aged 6 to 17. Somatometric, physiometric and functional parameters were determined. According to the comprehensive medical examinations of children, the main gymnastic group (81,47 ± 1,09% of schoolchildren) has advantage over other medical groups for physical training (preparatory - 11,59 ± 0,75%, special - 3.80 ± 0,21%, exempt - 1,93 ± 0,50% of examined). Average (49,36 ± 0,92%) and below average (23,22 ± 0,78%) levels of the functional reserve of heart prevailed among the examined schoolchildren. У статті проведено оцінку адаптаційних і функціонально-резервних можливостей організму дітей шкільного віку для обґрунтування індивідуально-диференційованого підходу у фізичному вихованні. Встановлено, що серед школярів перевагу має питома вага основної фізкультурної групи (81,47±1,09% школярів) над іншими медичними групами для занять фізичною культурою. Діти, які мають середній, нижче-середнього та низький рівень ФРМ (76,88%) формують групи ризику щодо толерантності до фізичного навантаження і мають на- лежати до підготовчої та спеціальної медичних груп, що у свою чергу вимагає індивідуально-диференційованого підходу на уроках фізичного виховання. Серед дітей шкільного віку з різним типом реакціна фізичне навантаження вірогідну відмінність установлено для показників, що характеризують функціональний стан дихальної і серцево-судинної систем.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6453
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalynychenko.pdf626.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.