Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБабенкова, Е. А.-
dc.contributor.authorФедоровская, О. М.-
dc.date.accessioned2020-02-07T09:13:14Z-
dc.date.available2020-02-07T09:13:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБабенкова Е. А. Адаптационные возможности дошкольников / Е. А. Бабенкова, О. М. Федоровская // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 8. – С.16-21.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6439-
dc.description.abstractThe article deals with the adaptation abilities of schoolchildren in the contexts of recreational technologies. Among health technologies a leading place belongs to adaptive physical culture, which provides satisfaction of child’s biological need in motor activity. The authors of the article designed a special program of recreational physical culture, which is recommended to be used as the recuperation technology. Health technologies, which are based on a combination of physical exercises with different recreational activities, are developed in compliance with the day regimen of kindergarten. A careful analysis of children’s state of health should be carried out in order to conduct health recreational procedures, as well as children of risk group should be distinguished, because some health recreational activities are contraindicated for them. Preschool institutions of different kinds should apply the special system, which combines physical training lessons with health recreational activities, which ensures health promotion, disease prevention, correc- tion of health and development disorders, rehabilitations, which provides recuperation and development of new forms and ways of preparing children to school. В оздоровчих технологіях провідне місце належить адаптивній фізичній культурі, що забезпечує задоволення біологічної потреби дитяти в руховій активності. Авторами була розроблена програма оздоровчої фізичної культури, яка пропонується до впровадження в технологію оздоровлення дітей дошкільного віку. В статье проанализированы адаптационные возможности дошкольников в контексте оздоровительных технологий, в которых ведущее место принадлежит адаптивной физической культуре, обеспечивающей удовлетворение биологической потребности ребенка в двигательной активности. Авторами была создана программа оздоровительной физической культуры, которая рекомендуется к использованию в технологии оздоровления детей дошкольного возраста.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectkindergartenuk
dc.subjectchildrenuk
dc.subjectphysical educationuk
dc.subjectrecreation therapyuk
dc.subjectдитячий садокuk
dc.subjectфізичне вихованняuk
dc.subjectоздоровчі технологіїuk
dc.subjectдітиuk
dc.subjectдетский садuk
dc.subjectдетиuk
dc.subjectфизическое воспитаниеuk
dc.subjectоздоровительные технологииuk
dc.titleАдаптационные возможности дошкольниковuk
dc.title.alternativeАдаптаційні можливості дошкільнятuk
dc.title.alternativeAdaptation abilities of preschool childrenuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Babenkova, Fedorovskaia.pdf790.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.