Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6435
Title: Technique of Using E-Textbooks For Teaching Latin To Students of Agricultural Higher Educational Institutions
Other Titles: Методика використання електронного посібника у навчанні латинської мови студентів аграрних внз
Authors: Balalaieva, Olena
Балалаєва, Олена Юріївна
Vakulyk, Iryna
Вакулик, Ірина Іванівна
Keywords: model
e-textbook
projecting
Latin
experiment
модель
електронний посібник
проектування
латинська мова
експеримент
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Balalaieva O. Technique of Using E-Textbooks For Teaching Latin To Students of Agricultural Higher Educational Institutions / O. Balalaieva, I. Vakulyk // Наука і освіта. - 2017. - №8. - С.157-164.
Abstract: The paper deals with the author’s technique of using e-textbooks for teaching some aspects of the Latin language – pronunciation, speaking, reading texts, studying the bases of terminology, vocabulary, grammar, etc. to the students of agricultural higher educational institutions. The practical significance of the e-textbook has been proved by the manyyears’ experience of implementing the developed technique for experimental and control groups of students studying at agricultural higher educational institutions. By its means the studying of a classic language (at its phonetic, lexical and morphological levels) is actualized, its structural and logic schemes in terms of studying allied disciplines are being formed. Метою дослідження є опис основних компонентів методики використання електронного посібника у навчанні латинської мови студентів аграрних ВНЗ та оприлюднення результатів експериментальної перевірки її ефективності. На основі положень системного, компетентнісного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого та технологічного підходів, лінгвопрофесійних і методичних принципів навчання класичних мов, принципу комплексного використання традиційних і комп’ютерно зорієнтованих засобів, методів навчання і форм організації освітнього процесу розроблено модель використання електронного посібника у навчанні латинської мови студентів аграрних ВНЗ, що складається з цільового, змістового, технологічного і оцінювально-результативного блоків. Експериментальною базою дослідження слугував Національний університет біоресурсів і природокористування України (м. Київ) та Полтавська державна аграрна академія (м. Полтава). Загалом до участі у проведенні експериментальної роботи було залучено 352 студенти, які продемонстрували неоднорідні показники в мотиваційній, когнітивній і діяльнісній сферах. Відтак для з’ясування ефективності методики навчання латини за допомогою електронного посібника за вказаними критеріями визначено три рівні (низький, середній, високий). Гіпотеза дослідження полягала в тому, що організація процесу навчання на основі методики використання електронного посібника, спроектованого за розробленою моделлю, сприяє підвищенню ефективності навчання латинської мови студентів аграрних ВНЗ. За результатами статистичного аналізу було виявлено, що середній бал в експериментальній групі на 0,51 вище, ніж в контрольній (достовірність підтверджено статистичним аналізом за критерієм Стьюдента). Під час експериментального дослідження з’ясовано, що в цілому швидкість виконання тестових завдань в експериментальній групі на 7,8% вища, ніж у контрольній (достовірність підтверджено статистичним аналізом за критерієм χ 2Пірсона). Порівняльний аналіз динаміки спрямованості навчальної мотивації засвідчив, що різниця у прирості кількості студентів, в яких переважають внутрішні мотиви вивчення латини, склала 10,4% на користь експериментального масиву. Експериментальна перевірка засвідчила перевагу ефективності навчання латини за запропонованою методикою порівняно із традиційною за мотиваційним, когнітивним і діяльнісним критеріями.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6435
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Balalaieva.pdf662.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.